Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


NY Times: Dacia, o maşină cu o alură “sovietică”, cea mai “fierbinte” din Europa

duster-h79ph2-700x380-gv-gd1.jpg

Sursa foto: www.dacia.ro

Cea mai "fierbinte" maşină din Europa este Dacia. Verdictul le aparţine jurnaliştilor de la  New York Times, care explică faptul că marca românească deţine acum monopolul pe piaţa europeană a automobilelor low-cost şi nu riscă să îl piardă prea curând. Dovada: potrivit ultimelor date publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările Dacia în UE au crescut cu peste 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, oferind automobile care "îşi fac treaba", la preţuri mici, într-o Europă afectată de incertitudini economice şi şomaj ridicat.

Într-un timp record, cota de piaţă a mărcii româneşti Dacia în Uniunea Europeană a crescut la 2,4% în acest an, faţă de 1,9% în primele 11 luni din 2012. Singurele mărci care se apropie de acest ritm de creştere sunt Mazda şi Jaguar, care au avansat cu 15,6% fiecare, însă cu un volum al vânzărilor mult mai mic.

Toate aceste date transformă Dacia în "maşina potrivită la momentul potrivit" în Europa, scrie New York Times. Atuurile: "dacă ai nevoie să ajungi din punctul A în punctul B, Dacia oferă o tehnologie simplă, pe care te poţi baza şi primeşti trei ani de garanţie", au explicat analiştii citaţi de publicaţia americană.

Cu aceste calităţi, Dacia are deja o poziţie de monopol pe piaţa automobilelor entry-level din Europa şi şansa să şi-o menţină pentru cel puţin încă trei până la cinci ani, deoarece rivalii companiei încă nu au decis cum să reacţioneze. De altfel, analiştii spun că succesul Dacia în Europa reflectă polarizarea din industria auto în contextul crizei: doar mărcile ieftine şi cele de lux înregistrează creşteri, în timp ce zona de mijloc a pieţei stagnează. Aşa se face că pentru grupul Renault, Dacia a fost salvarea.

În plus, mai notează New York Times, Dacia mai are şi atuul că investeşte sume mici în marketing, iar costurile de distribuţie sunt relativ mici. Totodată, forţa de muncă ieftină din România contribuie la competitivitatea mărcii, ceea ce a făcut ca marja de profit a Renault în zona low-cost să fie de aproximativ 8% la nivel mondial, nivel apropiat de câştigurile producătorilor germani de automobile premium, precum Mercedes Benz sau BMW.