Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Scandalul Volkswagen trage în jos exporturile României

4 din 10 piese de schimb auto produse în România merg în Germania

Scandalul Volkswagen privind emisiile poluante ar putea afecta și economia României odată cu reducerea exporturilor. Escaladarea situației și în următoarele luni ar putea tăia 0,3% din creșterea economică, 4 din 10 piese de schimb produse local mergând în Germania.

Impactul negativ al trucării motoarelor diesel de la Volkswagen ar avea un efect de 500 de milioane de euro asupra economiei României, au calculat analiștii Băncii Comerciale Române. ”Dacă situația va escalada într-o criză majoră în 2016, dar rămâne totuși circumscrisă Germaniei în general și Volkswagen în particular, atunci efectul negativ asupra avansului economiei locale va deveni mai vizibil, de până la 0,3 puncte procentuale”, se arată într-un raport al BCR cercetare.

Exporturile de piese de schimb fabricate în România către Germania reprezintă circa 3% din totalul exporturilor românești și 39% din totalul exporturilor de piese de schimb. Totuși, economiștii BCR cred că este prea devreme pentru a spune dacă scandalul Volkswagen se va acutiza și cred că cel mult vom vedea o scădere limitată a comerțului exterior al României în ultimul sfert al anului.

În paralel cu astfel de analize, veștile proaste pentru compania germană sunt din ce în ce mai numeroase. Aceasta a anunțat că va chema în service 8,5 milioane de mașini diesel echipate cu dispozitive de manipulare a testelor de mediu.

Presa germană scrie că firma a utilizat mai multe versiuni ale softului de păcălire a testelor, ceea ce ar indica o tactică corporatistă și nu un comportament neetic al câtorva angajați, așa cum susține în prezent Volkswagen. În această situație, amenzile aplicate grupului german la nivel mondial ar putea crește.

Compania a recunoscut că 11 milioane de autovehicule au fost pregătite, la nivel mondial, pentru a păcăli testele privind emisiile de noxe poluante.