Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Rating în scădere pentru Volkswagen; vânzări mai mici în SUA

vw_scandal_emisii.jpg

Perspectiva negativă a ratingului reflectă posibilitatea unei noi retrogradări a acestuia cu o treaptă
Perspectiva negativă a ratingului reflectă posibilitatea unei noi retrogradări a acestuia cu o treaptă
Sursa imaginii: 
Reuters

Agenția de evaluare Standard&Poor’s a retrogradat ratingul Volkswagen cu o treaptă, pentru a doua oară într-o lună, de la A- la BBB+, cu perspectivă negativă. În acest timp, vânzările grupului pe piața americană au scăzut în noiembrie cu 25%.

Standard&Poor’s anticipează că producătorul auto german va suporta efecte diverse ale scandalului manipulării emisiilor şi consumului de carburant. Agenţia menţionează impactul scandalului asupra reputaţiei Volkswagen şi imaginii brandului, reducerea perspectivelor de afaceri şi a competitivităţii şi costurile mai ridicate.

Perspectiva negativă a ratingului reflectă posibilitatea unei noi retrogradări a acestuia cu o treaptă, în următorii doi ani.

Scandalul a fost declanşat în septembrie, când VW a recunoscut, în urma unei investigaţii a autorităţilor americane de mediu, că peste 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial au fost dotate cu un soft care reduce nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.

Al doilea mare producător auto la nivel mondial este investigat de autorităţile de reglementare şi judiciare din mai multe ţări, inclusiv în Germania şi Statele Unite, riscând amenzi de ordinul miliardelor de dolari. Scandalul s-a extins între timp, după ce grupul a dezvăluit că a subestimat emisiile de dioxid de carbon, inclusiv cele ale motoarelor pe benzină, pentru circa 800.000 de vehicule.

Declin pe piața auto din SUA

În acest timp, vânzările grupului pe piața americană au scăzut în noiembrie cu 25%, după ce diviziile sale premium Audi și Porsche au recunoscut că au instalat în SUA softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale, transmite DPA.

Luna trecută, livrările au scăzut la 23.882 de vehicule, comparativ cu 31.725 de unități vândute de toate brandurile Volkswagen în noiembrie 2014. Declinul reflectă oprirea vânzărilor tuturor vehiculelor echipate cu motoare TDI de doi litri cu patru cilindri și motoare V6 de trei litri, a anunțat grupul german. În perioada ianuarie - noiembrie 2015, livrările grupului pe piața din SUA au scăzut cu 4%, la 318.484 vehicule.

De asemenea, grupul Volkswagen a anunțat că va rechema la service 324.000 de vehicule diesel în India, echipate cu motoare ce conțin softul controversat. Rechemările includ modelele VW, Skoda și Audi.

Recent, Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.

Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte.

Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Finanțare de 20 de miliarde de euro pentru a ”acoperi” scandalul

Volkswagen a încheiat un acord cu băncile referitor la termenii unui împrumut punte în valoare de 20 de miliarde de dolari, pentru finanţarea costurilor scandalului emisiilor, au declarat trei persoane apropiate situaţiei, citate de Reuters.

Cel mai mare producător auto din Europa trebuie să îşi consolideze finanţele, întrucât riscă plata a miliarde de euro sub formă de amenzi şi costuri legate de procese şi rechemarea în service a circa 11 milioane de vehicule diesel, pentru înlocuirea softurilor ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.

Un număr de 13 bănci oferă fiecare 1,5 - 2,5 miliarde de euro pentru finanţarea Volkswagen, respectiv un total de 29 de miliarde de euro, au spus două persoane.

Una din surse a spus că nivelul de participare la finanţarea VW va fi alocat băncilor vineri. O altă persoană a arătat că procedura va avea loc în zilele următoare.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen a refuzat să comenteze.

Volkswagen a alocat 6,7 miliarde de euro pentru costurile iniţiale ale scandalului emisiilor şi a anunţat că anticipează cheltuieli suplimentare de cel puţin 2 miliarde de euro legate de falsificarea certificărilor pentru emisiile de dioxid de carbon.

Potrivit analiştilor, asigurarea finanţării din partea băncilor, în urma scandalurilor care au redus capitalizarea de piaţă a Volkswagen cu circa 20 de miliarde de euro, începând din septembrie, va arăta investitorilor că grupul este solid.