Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Soft-ul care a trucat emisiile poluante ale VW, creat în secret în 2005

Președintele VW, Hans Dieter Poetsch, a recunoscut că o echipă de ingineri a lucrat la soft-ul care a păcălit normele internaționale de poluare

Inginerii de la Volkswagen au lucrat, încă din 2005, la soft-ul care a păcălit normele internaționale în ceea ce privește emisii poluante ale autovehiculelor constructorului german. Actualul președintele al VW a recunoscut că, în urmă cu zece ani, a fost formată o echipă specială pentru crearea acestui soft.

Un grup restrâns de ingineri ai grupului Volkswagen a început în 2005 să lucreze la softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale, a declarat președintele VW, Hans Dieter Poetsch.

El a explicat că, în 2005, inginerii nu au reușit să găsească soluții tehnice privind emisiile de oxid de azot din SUA care să să încadreze în bugetul companiei și au venit cu acel soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.

Și, poate mai important, când a devenit disponibilă o soluție tehnică, aceasta nu a fost utilizată, susține șeful VW.

Grupul german a vândut unele modele diesel pe piața americană în perioada 2005 — 2006, dar a suspendat vânzările în 2007 și 2008 după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a introdus standarde de poluare mai stricte.

Și directorul general Matthias Mueller a dat asigurări că investigațiile de până acum ar releva că 'informațiile nu au fost împărtășite, au rămas cunoscute doar de un grup redus de persoane, care erau ingineri'.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Hans Dieter Poetsch spune că pentru restabilirea încrederii în companie și pentru a preveni repetarea unui astfel de scandal, Volkswagen va institui un nou tip de testare pentru toate vehiculele sale, mai transparent și mai riguros.

Matthias Mueller a dat asigurări la rândul său că situația financiară a grupului este suficient de solidă și nu ia în considerare vânzarea unor active pentru a face față costurilor legate de scandalul emisiilor, așa cum s-a speculat.

Joi, acțiunile Volkswagen au urcat la bursă cu 0,7%, la 132,70 euro. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.