Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Aer în loc de soft: Metoda simplă prin care Mitsubishi a trișat la testele anti-poluare

După Volkswagen, și producătorul auto nipon Mitsubishi admite că a manipulat datele privind emisiile poluante în timpul testelor, pentru ca modelele să pară mai eficiente din punct de vedere al consumului, transmit Bloomberg și Kyodo, preluate de Agerpres. Și compania Nissan este implicată în scandal.

Metoda prin care Mitsubishi a trișat la testele care măsoară consumul și poluarea a fost, se pare, mult mai simplă decât cea folosită de constructorul german Volkswagen. Cei de la Mitsubishi ar fi mărit presiunea din anvelope în timpul testelor. Automat, frecarea dintre cauciucuri și suprafața de rulare a fost mai mică, iar consumul diminuat sub valorile reale.

Conform declarației companiei Mitsubishi, manipularea implică 625.000 de mașini, inclusiv cele furnizate producătorului auto nipon Nissan Motor. Problema a fost descoperită de Nissan și cele două companii discută nivelul compensațiilor. Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.

Miercuri, după aflarea veștilor, acțiunile producătorului nipon de autovehicule Mitsubishi Motors au scăzut cu peste 15% la Bursa din Tokyo.

Compania va ține o conferință de presă pe această temă, la Tokyo, la ora 17.00 (ora locală), la care va participa președintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa.

Scandalul a început cu dezvăluirile de la Volkswagen

În septembrie 2015, Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.

Departamentul Justiției din SUA a cerut în ianuarie despăgubiri VW, de până la 46 miliarde de dolari, pentru încălcarea reglementărilor de mediu, iar compania germană se confruntă cu peste 50 de procese civile legate de depășirea nivelului emisiilor.

Săptămâna trecută, un juriu federal a stabilit pentru 21 aprilie termenul limită pentru ca VW să repare vehiculele afectate.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.