Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Probleme la VW - uzine aproape închise, conducerea vorbește de ”șomaj parțial”

VW a anunțat că va reduce programul de lucru pentru aproximativ 28.000 de salariați din Germania

Volkswagen a reînceput discuțiile cu un furnizor după ce o dispută a obligat producătorul să oprească fabricarea de mașini Golf și Passat. Neînțelegerile afectează producția la șase uzine, iar VW va reduce programul de lucru pentru 28.000 de salariați din Germania.

Volkswagen a oprit mai multe divizii din fabricile sale luni, sistând total producția la Passat și Golf, potrivit purtătorului de cuvânt al producătorului german. Reluarea discuțiilor, prevăzută pentru luni, nu reprezintă însă și o garanție a reluării furnizării de componente.

 Furnizorul de scaune Prevent Group și Automobilguss, furnizorul de părți pentru transmisie, au suspendat livrările către Volkswagen când compania a refuzat să ramburseze o sumă de bani după renunțarea la un contract. Producătorii de piese au cerut compensații de 58 de milioane de euro, potrivit ziarului german Sueddeutsche Zetung.

”Măcar purtăm din nou discuții astăzi. Nu va fi vorba doar despre contractul curent, dar va fi probabil vorba și despre următoarele luni și ani care urmează”, a spus Olaf Lies, membru al comisiei de supraveghere din cadrul VW.

Pe acest fond, compania a anunțat că va reduce programul de lucru pentru aproximativ 28.000 de salariați din Germania, transmite AFP.

Este vorba despre uzinele Volkswagen din Wolfsburg, unde este produs modelul Golf și unde vor fi afectați aproximativ 10.000 de angajați, Emden (aproximativ 7.500 salariați), Zwickau (aproximativ 6.000 salariați), Cassel (aproximativ 1.500 salariați), Salzgitter (aproximativ 1.400 salariați) și Brunswick (aproximativ 1.300 salariați ).

Începând din data de 18 august au fost introduse ”măsuri de ajustare a programului de lucru, care pot merge până la șomajul parțial”, a explicat Volkswagen într-un comunicat de presă, adăugând că, în mod diferențiat, unele dintre aceste măsuri se vor prelungi până la data de 30 august.

Doi dintre furnizorii Volkswagen acuză cel mai mare constructor auto european că a anulat fără explicații și despăgubiri contractele cu ei și drept represalii au decis să își întrerupă livrările.

CarTrim, care produce scaune, și ES Automobilguss, furnizor de piese componente pentru cutii de viteză, estimează că anularea de către Volkswagen a contractelor convenite anterior le va produce pagube de zeci de milioane de euro și, în consecință, au solicitat despăgubiri în valoare de 58 de milioane de euro.

Analiștii de la UBS au calculat că oprirea producției la uzina VW de la Wolfsburg ar costa până la 100 milioane de euro în fiecare săptămână. Riscul ca veniturile Volkswagen să fie reduse din cauza disputei cu furnizorii vine între-un moment în care grupul german vrea să îmbunătățească profitabilitatea principalei sale mărci prin reducerea cheltuielilor cu un miliard de euro pe an.

Grupul Volkswagen controlează 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania, iar la nivel mondial are peste 600.000 de salariați.