Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


O nouă marcă pentru produsele tradiționale

mall_taranesc_2.jpg

Brandul ar putea deveni cea mai mare piață de desfacere offline și online a produselor din gospodării
Brandul ar putea deveni cea mai mare piață de desfacere offline și online a produselor din gospodării
Image source: 
Asociația Creștem România Împreună

Asociația ”Creștem România Împreună”, inițiatoare a proiectelor naționale ”Mallțărănesc” și ”Adoptă un țăran”, a lansat un nou concept de tipul community brand. Este vorba despre un brand de produse autentice, tradiționale, 100% românești.

Inițiativa este menită să adune laolaltă gospodării de subzistență și micii producători români. Brânza de țară, roșiile zemoase, mezelurile făcute în casă, costumele populare autohtone, ceramica făurită manual, pâinea pe vatră, dulcețurile parfumate, păpușile croșetate și multe altele, se vor reuni sub eticheta ”Mallțărănesc”. Românii, însă nu doar ei, vor avea astfel acces la produse autentice, meșterite cu grijă și pasiune pentru iubitorii de tradiție. Țăranii, meșteșugarii și producătorii care vor face parte din acest proiect pilot sunt membri activi ai celor două inițiative sociale menționate.

Brandul ar putea deveni cea mai mare piață de desfacere offline și online a produselor din gospodăriile românești, una dintre țintele acestei inițiative fiind și crearea unei baze de date a tuturor meșteșugarilor și producătorilor români autentici.

Accesul la acest brand se face prin înregistrarea în cadrul platformei a gospodarului sau a micii afaceri ce dorește a vinde produse țărănești autentice, în mod gratuit. După înregistrarea în platformă fiecare producător poate să adauge un număr de produse pe care să primească eticheta mallțărănesc. Acceptarea produselor se face respectând procedura impusă de platformă, procedură ce face apel la încărcarea de fișiere cu certificatul de producător, a adeverinței de la medicul de familie, precum și a adeverinței din partea medicului veterinar acolo unde este cazul.

Fiind foarte importantă siguranța alimentară, pozele ce trebuie încărcate de asemenea cu gospodăria trebuie să conțină și locul unde se prepară aceste minunate produse. Eticheta conține datele de contact ale gospodarului precum și QR code-ul care îl direcționează pe cel ce scanează către pagina personală, unde utilizatorul poate afla mai multe date despre gospodărie, precum și despre produsele ce le oferă spre achiziție.

Trebuie menționat că aceste etichete sunt de trei feluri: eticheta roșie pentru mici firme care produc artizanal diferite produse, galbene pentru gospodari persoane fizice, și albastre, pentru produsele care sunt reprezentate de asociație, în general produse de persoane care nu au cunoștințe tehnice.

Discutăm această nouă inițiativă cu președintele asociației ”Creștem România Împreună”, Mihai Mihu.

 

Toate edițiile emisiunii Rural: https://www.rfi.ro/tag/rural/

Ascultă emisiunea Rural din 25 iunie 2018
723