Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Estul Europei poate rămâne fără firme mari de transport

trucks_pxhere.jpg

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri susține că în viitor transportatorii români vor fi trimiși acasă
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri susține că în viitor transportatorii români vor fi trimiși acasă
Image source: 
pxhere.com

Transportatorii din Uniunea Europeană protestează pe 10 ianuarie, la Bruxelles, împotriva unor noi norme în domeniu, cuprinse în așa numitul ”Pachet Mobilitate 1”.

Protestul va avea loc în fața Parlamentului European, între orele orele 08:00 și 13:00, iar Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România va fi prezentă la manifestație. UNTRR, împreună cu asociațiile din țările est-europene și alte țări afectate de măsurile conținute de Pachetul Mobilitate 1, susține că acestea ar fi bazate pe propunerile protecționiste ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul Uniunii Europene.

Parlamentul European urmează să decidă pe 10 ianuarie viitorul transportatorilor rutieri în Europa, fiind vorba de trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. Una este o lege pentru aplicarea directivei detașării la transporturile rutiere, o alta este o  propunere de revizuire a regulamentului privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, și, în fine, una privește accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier de marfă.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România susține că în viitor transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici, vor fi trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană. UNTRR acuză restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă, susțin reprezentanți ai firmelor din Estul Europei. De asemenea, ei acuză interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE, dar și obligativitatea întoarcerii acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni, sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.

Discutăm aceste chestiuni cu președintele UNTRR Constantin Isac.

 

Toate edițiile emisiunii Actualitatea de prânzhttps://www.rfi.ro/tag/actualitatea-de-pranz

Ascultă interviul acordat RFI de Constantin Isac
630