Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Zeci de profesioniști din industria muzicală internațională vin la Mastering The Music Business 2019

mmb2019.jpg

Mastering The Music Business 2019
Mastering The Music Business 2019

De la prima ediție pâna în acest moment, conferința Mastering The Music Business a strâns 3 ediții, peste 150 de speakeri din România și Europa, invitați la București, peste 500 de participanți. 30 de trupe din 6 țări au participat la secțiunea Showcase. Din 20 martie, aceste cifre se vor modifica, odată cu deschiderea ediției 2019 a celei mai mari conferințe dedicată industriei muzicale, organizată în această parte de continent.

Pentru trei zile, Mastering The Music Business (MMB) transformă Bucureștiul în capitala muzicii, devenind locul în care artiști din toate genurile muzicale se vor întâlni și vor avea ocazia să împărtășască idei cu profesioniști de succes din țară și din străinătate.

Anca Lupeș este fondatoarea conferinței Mastering The Music Business: "Este importantă participarea la acest eveniment pentru că poți vedea cum gândesc oamenii din industriile cu tradiție pe continent. Din Germania, Belgia, Marea Britanie, Franța, anul acesta și din Statele Unite ale Americii. Participanții au ocazia să cunoască artiști din alte teritorii și să schimbe cu ei tot felul de idei și de informații. Să pornească colaborari, așa cum s-a întâmplat cu Dan Byron și cu Ana & The Changes, formația din Serbia invitată anul trecut la Showcase. Este important, pentru că aceste trei zile le petreci într-un context în care profesionalismul este la un nivel mare. Este foarte important pentru că poți să descoperi lucruri noi, să afli care sunt cele mai noi tendințe, tehnologii, și în general să îți formezi o imagine foarte clară asupra locului unde ești și unde vrei să ajungi".

Piesa "Take My Hand" face parte din viitorul album al trupei Ana & The Changes, și este rezultatul colaborarii dintre cântareața sârbă Ana Curcin și liderul trupei românești byron, Dan Byron.

Printre speakerii internaționali care vor fi prezenți la Hotel Caro în perioada 20 – 22 martie se regăsesc: Jeroen te Rehorst, Head of A&R la Armada Music, casa de discuri a lui Armin van Buuren, Neeta Ragoowansi, avocată în industria de entertainment din SUA de peste 25 de ani, membră printre altele în board-ul SXSW, Women in Music și The Recording Academy (organizatorii Premiilor Grammy), Jake Beaumont-Nesbitt de la The International Music Managers Forum (IMMF), Scott Cohen fondatorul rețelei de distribuție digitală The Orchard, actualul șef de inovație al Warner Music, Kees van Weijen, președintele IMPALA, asociația caselor de discuri independente din Europa, Maja Starcevic, booking manager la EXIT Festival, Max Paproth Senior A&R pentru Europa Centrală la Universal Music și mulți alții.

Anca Lupeș: "Cel mai bine e sa înveți din greșelile altora. Eu cred că dacă te dedici puțin studiului și începi să înveți despre lucrurile pe care le ai de făcut, ești mult mai eficient, greșești mai puțin. Așa, lucrurile se pot întâmpla pentru tine mai repede. E ca și cum ai pleca la drum într-o țară necunoscută, fără hartă, fără gps. Sigur că ai o șansă să ajungi acolo unde îți dorești dar o să dureze mult mai mult decât dacă te iei dupa regulile știute."

Printre speakerii români se numără: Cătălin Muraru co-fondatorul Roton, Dan Popi directorul general al Cat Music, Andi Vanca, managerul de comunicare al Electric Castle, Laura Coroianu de la EMAGIC, Anamaria Hâncu de la Global Records, Dan Byron, solistul trupei byron și o mulțime de alți artiști, oameni de radio, promoteri sau reprezentanți ai caselor de discuri. Lista completă a speakerilor se găsește aici: https://masteringthemusicbusiness.ro/speakers/, iar programul conferinței este disponibil aici: https://masteringthemusicbusiness.ro/schedule/.

Anca Lupeș: "O premieră la ediția 2019 a conferinței sunt aceste speed-meetings, în care noi invităm organizatori de festivaluri sau deținători de cluburi, organizatori de tot felul de alte evenimente, cu care, cei care vin la conferință, au ocazia să se întâlnească. De exemplu, dacă ești un artist tânăr și vrei să cânți în festivalurile din România, îți iei teancul de cd-uri sau usb-uri, și te duci la speed-meeting cu organizatorii de festivaluri, și nu sunt numai organizatori de festivaluri din România, ci sunt și câtiva din spațiul internațional pe care i-am invitat."

Conferința Mastering the Music Business este primul eveniment profesional organizat în România pe teme de industrie muzicală care dezbate teme de interes comun din industrie, care se adresează artiștilor independenți, managerilor, agențiilor de booking, agențiilor de PR muzical și celorlalți reprezentanți ai industriei - tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente.

În cadrul festivalului asociat, MMB Showcase Festival, formații românești și internaționale concertează atât în fața participanților la conferință, creându-și noi oportunități de business, cât și în fața publicului spectator la concerte – lărgindu-și baza de fani. "Showcase-ul este locul în care trupele își prezintă o variantă concentrată a recitalurilor din concert, iar în fața lor, în fața scenei, în afară de publicul simplu, sunt acești profesioniști despre care vorbeam, deținători de cluburi, organizatori de festivaluri, care se uită și evaluează ce vad pe scenă, și astfel, evident, pot să-și aleagă artiști pentru urmatoarele evenimente pe care le organizează. Am facut o selecție, un adevarat tur de forță. Am primit anul acesta 580 de aplicații în total, și trebuie să spun că le-am ascultat pe fiecare. Am ascultat, ne-am uitat peste tot, pe profilele de social media, pentru că, să alegi un artist de showcase nu este foarte ușor. În primul rând, trebuie să aibă o reprezentație live foarte bună, însă noi ne gândim și la trupe pregatite pentru export. Din prezența lor pe platformele sociale îți dai seama dacă sunt niște artiști pe care îi preocupă propria carieră. Toți își doresc prin participarea la showcase să-și lărgeasca aria de existență, să treacă dincolo de granițele propriului oras, dincolo de frontierele țării lor.", mai spune fondatoarea MMB, Anca Lupeș. Interviul acordat programului RFI360 poate fi urmărit, în intregime, mai jos.

Showcase-ul se petrece Pe 20 și 21 martie, la Fratelli Studios (str. Glodeni nr. 1-3, București), unde peste 25 de formații românești și internaționale vor susține concerte live. The Mono Jacks și byron sunt invitații speciali ai acestei ediții, fiecare formație având câte un headlining show într-una din cele două seri.

Programul MMB Showcase Festival este disponibil online, aici - https://masteringthemusicbusiness.ro/showcase-festival/ Trupele care vor cânta anul acesta la MMB Showcase Festival provin din 9 țări europene și au fost selectate din peste 500 de înscrieri. Line-up-ul festivalului îi cuprinde (în ordine alfabetică) pe: Baby Elvis (RO), BELAU (HU), Days of Confusion (RO), ECKOES (UK), FVLCRVM (SK), Gate1 (RO), Johnny Bica (RO), Karpov Not Kasparov (RO), KIOL (IT), The Lemon Lovers (PT), Leon of Athens (UK), Rehab Nation (RO), Ruth Koleva (BG), Sado Opera (DE), ShaoDow (UK), Thot (BE), Toby Ibitoye (RO), Tokyo Taboo (UK), Valeria Stoica (RO), Vizi (RO) și Zoli Toth (RO).

Biletele la MMB Showcase Festival 2019 sunt disponibile pe iabilet.ro și în rețeaua IaBilet și costă 40 de lei în avans și 50 de lei în ziua concertului la intrare. Pentru cei care doresc să participe la ambele zile de festival sunt disponibile abonamente la prețul de 70 de lei. În ceea ce privește conferința Mastering The Music Business, taxa de acces este de 379 de lei și include participarea la conferință în zilele de 20 și 21 martie și acces la showcase-urile din cadrul MMB Showcase Festival din serile de 20 și 21 martie: https://masteringthemusicbusiness.ro/tickets/

365