Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cât de ușor le e clienților să acceseze o asigurare de sănătate?

Sergiu COSTACHE – XPRIMM Asigurari & Pensii - va discuta, la Ora de Risc, cu Nicolae TROFIN - membru în Directoratul SIGNAL IDUNA România – despre „Cât de ușor le e clienților să acceseze o asigurare de sănătate?”.

"În această perioadă românii au fost mult mai interesaţi de asigurările private de sănătate, ca urmare contextului creat de pandemie, dar şi din cauza faptului că serviciile publice de sănătate au fost destul de greu de accesat în aceste luni. Această perioadă ne-a făcut pe toţi să ne gândim mai mult la sănătatea noastră, la sănătatea celor dragi, a familiei, a prietenilor, motiv pentru care românii sunt mai interesaţi de acest tip de asigurare", a afirmat Mihaela CIRCU.

În cazul SIGNAL IDUNA cum au evoluat subscrierile de asigurări de sănătate în acest an?

"Mă bucur nespus că subiectul referitor la sănătate este din ce în ce mai discutat nu numai în rândul clienţilor, dar şi la radio şi în mediul online, pentru că sănătatea este un lucru foarte important în viaţa fiecărui om", a declarat Nicolae TROFIN.

"Referindu-mă la asigurările de sănătate şi ce se întâmplă în ultima perioadă din cauza pandemiei, pot să vă spun că această situaţie neprevăzută ne-a făcut să conştientizăm că trăim într-o realitate care se transformă în obişnuinţă pentru toţi. Observăm o creştere a nivelului de interes din partea clienţilor noi, care până acum nu făceau decât să se informeze, iar în momentul de faţă încep să intre într-o discuţie mai accentuată cu noi. Practic, clienţii noi sunt mai interesaţi, iar clienţii existenţi încep să solicite dezvoltarea unor pachete adăugând beneficii suplimentare", a adăugat oficialul Nicolae TROFIN.

SIGNAL IDUNA România a încheiat primele şase luni ale anului 2020 cu o cifră de afaceri de peste 57,4 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creştere cu 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul de asiguraţi raportat la finalul primelor şase luni din 2020 se ridică la peste 180.000 de persoane, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 64%, dintre care 88% sunt contracte corporate, restul fiind asignate segmentului de retail.

Nicolae TROFIN a explicat că le este uşor clienţilor companiei să încheie asigurări: "O asigurare de sănătate înseamnă o interacţiune cu unul dintre reprezentanţii noştri sau accesarea magazinului nostru online pentru partea de persoane fizice. Aici sunt două elemente importante: asigurările de sănătate care sunt destinate publicului larg, adică persoanelor fizice care vor să-şi asigure propria persoană sau familia, iar pentru acestea paleta noastră de asigurări merge de la asigurarea de spitalizare, până la o asigurare de cancer sau o poliţă completă pentru orice eveniment medical, şi clienţii pot merge către brokerii noştri colaboratori - avem o reţea naţională, care a intrat într-un program special de pregătire - sau pot accesa platforma online pentru achiziţia asigurărilor. Al doilea aspect este pentru persoane juridice, unde avem nevoie de o consiliere mult mai complexă - trebuie să ştii ce riscuri incluzi în asigurarea respectivă, de la medicina muncii până la asigurarea de boli grave - şi atunci e nevoie de o discuţie cu un consultant, iar consultanţii noştri care fac parte din reţele de brokeri sunt foarte bine pregătiţi în a aborda aceste subiecte cu persoanele juridice. Rămânem în continuare un asigurător pe zona de sănătate care se bazează mult pe parteneriatele noastre cu brokerii, atât la nivel de persoane fizice, cât şi la nivel de persoane juridice. Pe partea de persoane fizice facem pasi cu aceasta digitalizare, oferind o experienţă online 100%".

Cum a schimbat pandemia de COVID-19 percepţia românilor privind asigurările de sănătate?

"În acest context al pandemiei, clienţii noştri au început să gândească în 3D: des, departe şi diferit. Îşi pun mai des focusul şi atenţia pe propria persoană. Dacă înainte autoturismul familiei era, în primul rând, asigurat, poate după aceea locuinţa şi dacă mai exista în buget o sumă disponibilă intra în atenţia familiei şi o asigurare de sănătate sau de viaţă, acum, în acest context în care vedem ce se întâmplă în sistemul public de sănătate, clienţii au început să îşi facă calculele altfel şi să-şi dea seama că de fapt, în primul rând, este importantă familia şi propria persoană. Atunci au venit şi au au spus "ce puteţi să ne oferiţi, care este ofertă, ce putem obţine în plus cu bugetul pe care-l avem". De obicei, în acest moment, produsele oferă, în primul rând, indemnizaţii pentru zile de spitalizare în cazul COVID-19, pentru că tratamentul se desfăşoară şi se aplică în spitalele de stat; ca atare, asiguratorii privaţi oferă clienţilor noştri produse în baza cărora pot să ofere şi 500 de lei pe zi de spitalizare (sumele diferă, în funcţie de produse). Bineînţeles, în cazul angajatorilor beneficiile pot fi mult diferite (faţă de clienţii persoane fizice - n.red.) şi există interes un interes major din partea companiilor pentru că îmbolnăvirile provoacă disfuncţionalităţi nedorite şi atunci angajatorii încearcă să ofere angajatului, respectiv echipei, ceva în plus - această asigurarea COVID", a declarat Cerasela CHIRIAC.

Asigurările de sănătate au cumulat la finalul primului trimestru din 2020 prime brute subscrise în valoare de aproximativ 142 milioane lei, în creştere cu 53% faţă de anul precedent, potrivit raportului ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară. Vezi cât a subscris fiecare companie, conform calculelor realizate de XPRIMM Publications! Numărul contractelor în vigoare la finalul lunii martie 2020 la nivelul întregii pieţe a asigurărilor de sănătate se situa la 395.328.

 

Emisiuni disponibile : http://www.rfi.ro/tag/ora-de-risc

 
Ascultă emisiunea Ora de risc din 8 septembrie 2020