Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Numar record de apeluri la Telefonul Vârstnicului în 2020

frmr.jpg

Infografic
Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată persoanelor vârstnice, accesibilă la nivel național.
Sursa imaginii: 
Fundatia Regala Margareta a Romaniei

Serviciul social Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din România, a înregistrat în 2020 cel mai mare număr de solicitări si apelanți unici, de la înființarea ei, în urmă cu cinci ani. Practic, numărul de vârstnici care au solictat sprijin aproape s-a triplat. Anul trecut au avut loc 16.673 de convorbiri telefonice cu 3.424 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional.

Pe primul loc în topul nevoilor exprimate de vârstnici telefonic, în 2020, s-a aflat nevoia de informații utile care nu sunt tuturor sunt accesibile, fie din cauza izolării, fie din lipsa abilităților de a utiliza noile tehnologii de comunicare. 1078 de seniori au solicitat informații și contacte relevante pentru situațiile individuale, oferite de echipa specializată de asistenți sociali a liniei telefonice.

Infografic
Infografic Telefonul Vârstnicului
Sursa imaginii: 
Fundatia Regala Margareta a Romaniei

Creșterea ratei sărăciei în rândul vârstnicilor, mai ales în contextul pandemiei, a dus și la creșterea numărului celor care au apelat pentru sprijin financiar și material. În anul 2020, au fost înregistrate 1.066 de astfel de solicitări din partea vârstnicilor. Echipa Telefonul Vârstnicului a îndrumat cazurile acestora către servicii de asistență socială din comunitate, operate de DGAS-uri sau ONG-uri, pentru a primi din partea lor un ajutor particularizat și constant. Împreună cu parteneri și sponsori, Fundația a soluționat o parte dintre aceste solicitări venind în sprijinul seniorilor ce se confruntă cu condiții precare de viață.

Infografic
Infografic Telefonul Vârstnicului
Sursa imaginii: 
Fundatia Regala Margareta a Romaniei

Pe locul trei în topul necesităților vârstnicilor, s-a aflat în 2020 nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu. Pentru 668 dintre apelanți, echipa a furnizat informații despre serviciile de asistență medicală ori supraveghere specializată disponibile, dar și referințe despre cămine pentru vârstnici și proceduri de instituționalizare. Din cauza izolării sociale impuse de noile condiții socio-sanitare, sentimentele de singurătate, anxietate sau depresie, trăite de un număr mare de vârstnici, s-au adâncit. Acesta a reprezentat unul dintre motivele pentru care seniorii au apelat linia telefonică în căutarea de sprijin emoțional. Ca soluție la această nevoie, Telefonul Vârstnicului prin asistenții sociali și voluntari psihologi, a oferit consiliere psihologică și sprijin emoțional celor care sunt înscriși în serviciul de reapelare săptămânală, ori a redirecționat vârstnicii către ONG-uri cu servicii specializate din comunitatea apelanților.

Infografic
Infografic Telefonul Vârstnicului
Sursa imaginii: 
Fundatia Regala Margareta a Romaniei

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată persoanelor vârstnice, accesibilă la nivel național. Seniorii primesc informații punctuale, practice și actualizate și găsesc soluții la probelemele diverse cu care se confruntă. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.

Telefonul Vârstnicului, alaturi de Fondul pentru Vârstnici și Centrele Comunitare Generații, sunt parte din programele dezvoltate in Romania de Fundaţia Regală Margareta a României, care de-a lungul celor 30 de ani de activitate, a dezvoltat numeroase proiecte durabile în domeniul educației, dezvoltării comunității, societății civile, sănătății și culturii, proiecte ce și-au adus contribuția la reînnoirea spirituală și socială a României. Mai multe detalii pe www.frmr.ro.