
Emisiunile RFI RO
Campanii care schimbă lumea
campanii-schimba-lumea.jpg

Romania nu se poate lăuda cu un simț civic ridicat. Și totuși, din mulțime apar adesea inițiative gândite să schimbe ceva. Nu toate reușesc. Ce anume lipsește pentru ca o campanie să poată coagula comunitatea spre împlinirea unui țel?
Lucian Lumezeanu: "Aș spune că nu lipsește spiritul civic, lipsește în mare măsură o metodă de a propulsa acest spirit civic, de a duce acest spirit civic spre îndeplinirea obiectivelor. Foarte mulți vor să facă lucruri, atât în zona strict profesională a companiilor care vor să facă de exemplu lobby pentru guvern pentru îmbunătățirea legislației pe singuranta la incendiu, și pe de alta parte, pe zona strict civică, pentru salvarea unor păduri, însă nu au de fiecare dată metodele necesare, nu știu cum să facă, de unde să înceapă, ce instrumente să folosească, iar cursul pe care îl voi preda își propune să umple acest gol de informații."
Cu o diplomă de facultate şi una de master în domeniul relaţiilor internaţionale, Lucian Lumezeanu a lucrat câţiva ani în presă, mai întâi ca jurnalist de Externe, apoi de Politică Internă. A trecut apoi în comunicare, într-o agenţie de Public Affairs unde a lucrat pentru unele dintre cele mai importante companii şi asociaţii din România. Din 2017 lucrează pentru filiala locală a liderului mondial în domeniul vatei bazaltice, folosită în construcţii. Acolo se ocupă de comunicarea pentru noua fabrică din România, de 50 de milioane de euro a grupului, dar mai ales de campanii pentru siguranţa la incendiu şi eficienţă energetică în clădiri. Lucian a fost timp de 2 ani preşedintele Consiliului Director al ROENEF – Asociaţia pentru Promovarea Eficienţei Energetice – şi are la activ o serie de succese în zona îmbunătăţirii legislaţiei prin dialog cu autorităţile.
În ce constă o bună și complexă campanie de advocacy?
Lucian Lumezeanu: "O campanie bună înseamnă una care are un obiectiv foarte realist, foarte strict definit, o înțelegere clara de ce acest obiectiv este în interesul public, nu doar în interesul unei asociații sau a unui ONG de mediu, și trei, îi trebuie o metodă foarte clară, un drum pe care trebuie să-l urmeze cu pasi bine definiți de cunoaștere a procesului."
Cursul online numit "Campanii care schimbă lumea" pornește din 16 februarie 2021 de la ora 19:00, amănunte despre acest curs, aici https://www.fundatiacaleavictoriei.ro/campanii-care-schimba-lumea/