
Emisiunile RFI RO
Program anti-bullying, educație financiară și parenting, la sat
proiect_congruent_apr_2021_6.jpg

Asociația Docuart a asigurat infrastructura tehnică necesară desfășurării activităților, prin amenajarea și dotarea în Școala "Antonie Mogoș" a unei săli de proiecție video pentru elevii din ciclul primar și gimnazial. De asemenea, prin proiectul Congruent are în vedere activarea unui Grup de Inițiativă Locală pentru organizarea de campanii de conștientizare, activități civice comune și acțiuni de dialog. Proiectul vizează, în principal, îmbunătățirea relației dintre cei trei mari actori ai procesului educațional: profesori, copii și părinți. Metodologia programului de parenting include prezentări, exerciții individuale și de grup, dezbateri și jocuri de rol.
Categoriile de comunități interetnice implicate în proiect sunt romi și români din comuna Bălești, județul Gorj și anume 200 de copii din cadrul Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș", care vor fi implicați în activități precum: mentorat, cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, workshop-uri de educație financiară și antreprenoriat pentru copii și 200 de adulți care vor fi implicați precum parenting, mentorat, formare antreprenorială, consultanță și mentorat, acțiuni civice, campanii de informare și conștientizare, acțiuni de dialog social.
„Noi cu proiectul Caravana Docuart mergem în județul Gorj din anul 2016. Așa că deja ne cunoaștem cu autoritățile locale, cu liceeni și copii, cu părinți și profesori. Când am scris proiectul CONGRUENT am luat în considerare și datele din recensământ și Strategia de Dezvoltare Locală, faptul că avem elevi care provin din medii defavorizate, familii cu situații financiare precare, familii monoparentale și că avem o comunitate interetnică vulnerabilă. Dar nouă ne plac și oamenii, ne place și istoria locului! Dorim să arătăm copiilor, dar și părinților, că mândria locală se naște prin descoperirea istoriei comune și a … vecinilor!" spune Daniela Apostol, inițiatorul proiectului și președinte al Asociației Docuart.
„Deja am avut primele întâlniri în Școala Antonie Mogoș cu elevii din clasele a patra și a cincea iar copiii sunt foarte prezenți: sunt curioși, simpatici și ...deja știu ce este bullying-ul, inclusiv cel verbal; avem discuții foarte interesante! Am fost plăcut impresionați și de sentimentul de comunitate dintre părinți și curajul de a vorbi despre probleme de parenting în cadrul grupului nostru. De-abia aștept următoarele sesiuni!” (Alexandra Cojocaru, psiholog în proiectul CONGRUENT)