Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Ora de franciză

Titlul, deosebit de inspirat şi la obiect, aşa cum îi stă bine unui profesionist al avocaturii şi branşei consultanţei, generic spus, este oferit chiar de invitata ediţiei de astăzi.

În siajul recentei lansări a cărţii Mihaelei Mocanu "Franciză, francizarea",la editura Universul Juridic, în condiţii grafice deosebite cu care editura şi-a obişnuit deja publicul antreprenorial de interes, discutăm,în angulaţia Business ON AIR, despre " fizionomia complexă", apud invitata noastră, a fenomenului francizării la noi, pornind de la lămurirea termenilor, trecând prin devoalarea riscurilor şi avantajelor acestei opţiuni antreprenoriale şi câteva considerente contractuale.

Trecem în revista undelor radio şi ofertantul sub-titlu al lucrării amintite, şi anume "Franciza ca metodă alternativă de start-up sau de posibilitate de extindere a unor business-uri autohtone şi pe alte pieţe", asa-numitele francize internaţionale.

Binomul francizor-francizat se asezonează cu ingrediente formalizabile contractual cum ar fi evaluarea afacerii, transferul de know-how, notorietatea brandului, ori segmentul de piaţă, pe de o parte, sau cu transferul de încredere de tip contract de intuitu personae. Invitata emisiunii mai introduce un element în dialog: pasiunea. Definitorie pentru ca francizatul să aibă succes în preluarea şi operarea unei francize.

Invitat: Mihaela Mocanu, doctor în drept şi avocat la Tucă, Zbârcea şi Asociaţii

 

 

 
Emisiunea Business on air din 20 iunie 2013