Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Campania de comunicare pentru ediția 2013 a Festivalului George Enescu a câștigat Premiul cel mare la Gala PR Award România

Campania de comunicare și public affairs creată și implementată de OMA Vision pentru Artexim, organizatorul Festivalului Internațional “George Enescu” a primit două distincții miercuri seară, la gala celor mai importante premii din industria de PR: Aur la categoria “Comunicare pentru domeniul public” și Argint la categoria “Cultură, Artă, Fashion, Sport”.

Acest premiu este recunoașterea muncii unei echipe întregi, cu oameni din administrația publică și din mediul privat, care au făcut posibilă magia lui Enescu. Este în egală măsură premiul celor care cred în magia Festivalului Enescu și în România. Le mulțumesc public tuturor!”, a declarat miercuri seară la Gala PR Award Oana Marinescu, managing director al firmei de comunicare OMA Vision și director de comunicare al Festivalului Enescu.

Pornind de la valorile în care credea compozitorul român George Enescu, campania de comunicare construită și implementată de OMA Vision pentru ediția 2013 a Festivalului Internațional "George Enescu” a urmărit să întărească identitatea Festivalului produs de Guvernul României și să-l poziționeze drept un adevărat brand cultural de țară pentru România.

Strategia creată a dat substanță sloganului – „Magia există!” – arătând transformarea magică generată de Festival în spațiul public, deopotrivă dintr-o perspectivă benefică pentru imaginea României în plan intern, dar și extern.  “Festivalul Internațional “George Enescu” plasează România pe harta culturală a lumii”; „Un mix cultural unic, care promovează cel mai valoros compozitor al României – Gerorge Enescu – și cei buni artiști români, alături de compozitori internaționali și de cei mai bine cotați artiști ai lumii”; „Creativitatea este adevărata magie. Festivalul transformă Bucureștiul, România și românii în mod magic, prin creativitate și valori, așa cum George Enescu a transformat muzica” au fost mesajele-cheie ale campaniei.

Pentru prima dată în istoria Festivalului Enescu, muzica și magia au fost mai aproape de publicul român și internațional prin intermediul tehnologiei. Ca parte a campaniei, a fost dezvoltată aplicația gratuită pentru Android și Iphone și a fost relansat site-ul Festivalului, www.festivalenescu.ro, într-o formă dinamică și integrată, oferind livestreaming  pentru toate concertele din Festival. În premieră, o bună parte din concerte au fost transmise la cinema (Grand Cinema Digiplex).

De asemenea, pentru ediția 2013, OMA Vision a creat un concept unic, original Bucureștiul Creativ  – care a stimulat organizații și persoane să contribuie la magia Festivalului prin proiecte care promovează creativitatea și valorile. O adevărată olimpiadă culturală desfășurată în același timp cu Festivalul, Bucreștiul creativ a adus în Capitală expoziții, lucrări de artă urbană și happeninguri. Printre participanți s-au numărat:  Ministerul de Justiție, ONG-uri, mass-media, artiști, o simigerie, o agentie de turism și Biblioteca Centrală Universitară.

Fondată în 2010, firma de comunicare OMA Vision mai are în portofoliu un Silver PR Award pentru proiectul ”100%.ro”, care a promovat imaginea României prin intermediul modei și al artizanilor români, și este specializată în consultanță și dezvoltarea de proiecte speciale în comunicarea strategică.

Festivalul Internațional “George Enescu” este cel mai important eveniment cultural internațional organizat de România și aduce pe scenele românești, odată la doi ani, cele mai bine cotate orchestre și cei mai valoroși artiști de muzică clasică din lume. Ediția din 2013 a Festivalului a fost cea mai mare din istoria acestuia.