Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Vorbeşti software? Şi noi! La conferinţa dedicată aplicaţiilor informatice

dscf1455.jpg

Conferinţă dedicată aplicaţiilor informatice

Să vorbeşti software în anul 2013 deja nu mai este un beneficiu, nici un trend, ci un fapt real. Toată lumea cunoaşte limbajul specializat şi tehnic dedicat aplicaţiilor software, cei mai mulţi au început migrarea în cloud computing şi lucrurile nu se opresc aici. Ce au aflat producătorii şi beneficiarii aplicaţiilor software în cadrul conferinţei Let’s speak software, organizată de Softlead?

Joi, 28 noiembrie 2013, specialişti ai aplicaţiilor informatice din România şi reprezentanţi ai IBM, Zitec, Appscend, Romsym Data, CRM4YOU, Fluentis, Avantera, ECOMpedia (Liviu Taloi), Eurocloud au punctat câteva dintre cele mai importante aspecte ale alegerii unei soluţii software, fie că este vorba despre platforme de e-commerce, despre aplicaţii de tip Business Process Management (BPM), Enterprise Resource Planning (ERP), Business Intelligence (BI), document management, dar şi despre aplicaţiile mobile: când este oportună crearea unei extensii mobile pentru aplicaţiile desktop sau în cloud, aşa cum a evidenţiat Andrei Marinescu (CTO Appscend) în prezentarea sa. Toate acestea, integrate într-un context extrem de favorabil, coordonat atent de tendinţele inteligente.

Mihai Pascadi, Director general Avantera a introdus audienţa în tot ceea ce înseamnă viitorul erei tehnologice, de unde vin resursele inteligente şi cum sunt adaptate caracteristicile de tip ADN în dezvoltarea aplicaţiilor software. Aceasta a fost şi premisa care a stat la baza prezentării din cea de-a doua parte a zilei, în cadrul căreia Mihai a construit un studiu de caz despre importanţa şi aplicabilitatea soluţiei Simple BPM, pe care a gândit-o şi pe care o implementează Avantera. 

Ce înseamnă piaţa de cloud în România? Ce înseamnă dezvoltarea din acest punct de vedere şi cum au primit companiile noua oportunitate? Despre toate aceste avantaje a vorbit în cadrul conferinţei Let’s speak software! Valentina Crişan, Eurocloud. 

Bogdan Popescu, GTS Country Manager IBM România, a vorbit software în termenii Softlayer, un brand dedicat infrastructurii cloud, cunoscută ca divizie a IBM, oferind avantaje multiple proceselor de business derulate, prin rapiditate şi eficientă. SoftLayer va permite IBM să furnizeze în premieră soluţii ce îmbină securitatea, confidenţialitatea şi fiabilitatea mediilor cloud private cu rapiditatea şi costurile reduse ale mediilor de cloud public, aşa cum declară reprezentanţii IBM într-un comunicat oficial publicat de companie.

Şi pentru că toate premisele duc direct în nori, Alexandru Lapusan, CEO & Founding partner Zitec, a punctat un set complet de avantaje ale cloud computing pentru orice tip de business, cel mai important aspect fiind acela al optimizării resurselor, în special a celor de cost. 

Extrem de interesante au fost câteva dintre cifrele prezentate în cadrul evenimentului Let’s speak software de Liviu Taloi (co-fondator Ecompedia) referitoare la platformele Open Source care domină segmentul online din România: Prestashop, Opencart, Magento, osCommerce, Shopmania, Wordpress –WooCommerce, Wordpress – Wp-ecommerce, Zencart şi Bigcommerce (conform unui studiu Agile Media). De asemenea, Liviu Taloi a punctat un set de aspecte esenţiale de care trebuie să ţină cont deţinătorul unui magazin online: costuri, mărimea echipei, gestiunea platformei, integrarea promoţiilor şi multe altele.

Pentru a coborî pentru câteva minute cu picioarele pe pământ, direct din norii tehnologiei avansate (cloud computing), Florin Marinache, Sales Director Romsym Data, a prezentat una dintre cele mai apreciate soluţii de pe piaţă, produsă de Symantec, o aplicaţie de tip antivirus care are dublu rol, acela de a preveni pierderea datelor şi de a proteja informaţiile pe care le deţine fiecare companie. Mai mult decât atât, Symantec propune pieţei o aplicaţie care protejează atât informaţiile beneficiarilor direcţi (cum este cazul informaţiilor citite de pe cardurile de credit, cele de ordin medical, oficiale sau financiare), precum şi cele de tip corporate (proprietate intelectuală, strategice, dedicate auditului intern şi resurselor umane), asigurând confidenţialitatea totală.

Deşi, aparent, lumea aplicaţiilor informatice este tehnică, specializată şi riguroasă, inovaţia şi creativitatea îşi fac loc cu succes deplin, iar mărturie stau aplicaţiile CRM4YOU, aşa cum a punctat Mihai Ravici, Director General CRM4YOU. 

Şi dacă pe parcursul celor şapte ore dedicate conferinţei, cei invitaţi au vorbit software, Puiu Grozea, Sales Manager Fluentis a provocat audienţă la un discurs în termeni ERP.

În ultima parte a evenimentului, Softlead a anunţat următoarele  3 direcţii pe care se va axa anul viitor: transformarea în marketplace (dedicat aplicaţiilor software listate), internaţionalizarea proiectului şi integrarea unui modul de generare a lead-urilor, prin care companiile producătoare de aplicaţii informatice să poată seta obiective şi bugete clare de promovare, reuşind o analiză a rezultatelor în timp optim business-ului reprezentat.

Partenerii evenimentului au fost: Microsoft, B-Logic Business Software, Asociația Română pentru Industrie Electronică și Software, Asociația pentru Dezvoltarea Societății Informaționale, CIO Council, EuroCloud, Softbinator, Romanian Startups, Myjob, Wall Street, Laptop News, Business24, RFI, Agora, Das Cloud, Gadgetrends Magazine, TechCafe, Cloud Magazine, Eurocloud. 

 

Despre Softlead

Softlead este prima platformă integrată dedicată produselor de tip software din România: aplicaţii, Content Management System (CMS), Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), soft-uri dedicate dezvoltării şi managementului organizaţional, educative, de management al informaţiilor, dedicate gestiunii stocurilor,  din domeniul juridic, multimedia, precum şi multe altele.

Softlead cuprinde o bază de date de peste 320 de soft-uri însoţite de un set complet de funcţionalităţi, descrieri, demo-uri, precum şi datele de contact ale companiilor producătoare.

Toţi utilizatorii platformei pot identifica, în funcţie de filtrele de selecţie date, aplicaţia de tip software care se potriveşte cel mai bine business-ului dezvoltat sau propriilor planuri de promovare.

Cu ajutorul www.softlead.ro, utilizatorii vor reuşi optimizarea timpului de cercetare a nişei vizate, prin aplicarea filtrelor de selecţie potrivite sau prin intermediul contentului specializat (advertoriale, comunicate de presă, evenimente actualizate).