Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Publicul este invitat în stradă, pe trotuarul din fața Teatrului Nottara la "Artă la fereastră şi fior de dor… în București"

spectacolul_umor_amor_fior_de_dor_in_bucuresti-1.jpg

Spectacolul Umor, amor, fior de dor... în București
Spectacolul Umor, amor, fior de dor... în București

Marţi, 2 februarie, ora 19.00, publicul Teatrului Nottara va putea privi de pe trotuar, vreme de 30 de minute, prin uşile de sticlă ale clădirii cu bulină în care nu mai are voie să intre, secvenţe dintr-un voios spectacol jucat în Holul teatrului, "Umor, amor, fior de dor …în Bucureşti". 

Cum nu vă mai poate primi între pereţii clădirii sale dragi, din Bulevardul Magheru, 
Teatrul Nottara vă aşteaptă în stradă, în faţa ei!

Ideea și alegerea fragmentelor aparţin actorului Cristian Nicolaie, iar scenele sunt dintr-un spectacol de succes al teatrului, regizat de Diana Lupescu.

Fiind o producţie dinamică, nu va suferi de pe urma migrării în acest spațiu de intrare, așa că actorii Ioana Calotă, Gabriel Răuţă, Crenguţa Hariton, Cristian Nicolaie, Raluca Gheorghiu, Alexandru Mike Gheorghiu vor cânta şi vor dansa cu același aplomb.

Marinela Ţepuş, Managerul Teatrului Nottara, a declarat: “Ne alăturăm, astfel, vecinilor de la Galeria Simeza, care au inițiat proiectul "Arta la fereastră", încercând să atragem, împreună, atenția guvernanților noștri că simpla evacuare a unor spaţii profund încărcate istoric și cultural nu rezolvă nici riscul de a fi victimele unui posibil cutremur, nici destinul instituțiilor silite să-și suspende, pe perioadă nedeterminată, activitatea cu public.”

“De când s-a dat legea buclucaşă, eu pun, obsesiv, aceeaşi întrebare: dacă această clădire este un pericol în caz de cutremur pentru cei care s-ar afla în ea în acel moment, nu este ea un pericol şi pentru cei care ar trece prin dreptul său ? De ce nu s-a închis şi bulevardul Magheru, cu totul? Sau s-a dat şi o directivă conform căreia în caz de cutremur clădirea se va prăbuşi înspre săli, nu şi înspre stradă ?” întreabă, retoric, Marinela Ţepuş
   

 „Ne întreabă lumea <<Cum, dar Teatrul Nottara nu s-a închis ?!>>, pentru că asta este percepţia multor persoane. Nu, Teatrul Nottara nu s-a închis! Am suspendat spectacolele din sălile din bulevardul Magheru, dar continuăm să jucăm, peste tot pe unde suntem invitaţi, şi căutăm încă un sediu provizoriu. Am învăţat ceva în lunile de când nu mai jucăm în spațiul care ne-a fost casă timp de câteva decenii: că oricât de mult l-am iubi şi oricât de mult ne dorim să ne întoarcem aici cât mai repede, Teatrul Nottara nu înseamnă doar aceşti pereţi (culmea ironiei, proaspăt zugrăviți), ci înseamnă, în primul rând, trupa sa excepţională de actori, oamenii dedicaţi din spatele scenei şi, mai ales, publicul său devotat, care ne urmează în acest pelerinaj pe la diferite săli din Bucureşti. Singurul lucru de care avem nevoie cu adevărat ca să continuăm să existăm sunt spectatorii noștri, care au iubit şi ei această clădire, dar nu au apucat să îşi ia rămas bun de la ea înainte să se închidă, întrucât decizia a venit peste noapte. Nu îi putem invita înăuntru, dar îi putem lăsa să ne mai vadă o ultimă dată, pentru cine ştie câtă vreme, acasă.” a adăugat Marinela Ţepuş.

Aceasta a continuat spunând că teatrul s-a alăturat proiectului Artă la fereastră dintr-o credinţă comună în cauza sa, despre care iniţiatorii spun că reprezintă „un protest care doreşte să întărească prin cultură structurile şubrede ale unor clădiri de patrimoniu lăsate prea mulţi ani în aşteptarea restaurării”.