Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Canada, Agenţia Universitară a Francofoniei şi sectorul privat dezvoltă spiritul antreprenorial al studenţilor

În cadrul Zilelor Francofoniei, Ambasada Canadei în România, Bulgaria şi Republica Moldova, Biroul pentru Europa centrală şi orientală al Agenţiei universitare a Francofoniei şi Conferinţa rectorilor universităţilor membre ale AUF în Europa centrală şi orientală (CONFRECO) organizează, în perioada 17-19 martie 2016, un atelier de formare pentru studenţii francofoni din România, Bulgaria şi Republica Moldova interesaţi să deschidă o afacere inovatoare.

Succesul în afaceri este de multe ori legat de o idee inovatoare, dar şi de o serie întreagă de oportunităţi. Astfel, atelierul de antreprenoriat are ca model conceptul de 3 Day Startup (dezvoltat de Universitatea Texas-Austin) ; este un eveniment adresat studenţilor francofoni din România, Bulgaria şi Republica Moldova, provenind de la filiere foarte diverse : economie, drept, design, ştiinţe sociale, etc. 

Scopul atelierului este să dezvolte spiritul antreprenorial al studenţilor care vor interacţiona cu o serie de mentori recunoscuţi care îi vor sprijini în validarea ideilor de piaţă şi în construirea de prototipuri. Printre mentori se numără : Christopher WELLER, Director general, Corporate Office Solutions şi animator al clubului de antreprenoriat la CCIFER ; Eric FAIDY, Preşedinte Michelin Europa Centrală şi de Sud ; Richard PERRIN, vice-Preşedinte KPMG România ; Alexandru Ioan Căbuz, Reaserch for industry ; Roxana Rugină, CEO & co-founder Simplon Romania ; Dan Ştefan, director Autonom Rent a Car. 

Se porneşte de la o idee de business, se continuă cu construirea echipei şi validarea unei strategii şi se finalizează cu un pitch. In detaliu, iată ce se întâmplă în cele 3 zile : în prima zi participanţii sosesc cu sau fără idei de pornire ; un mentor face un brainstorming a grupului, se prezintă idei, au loc discuţii, participanţii se grupează în echipe şi propun un proiect de studiu de piaţă ; în a doua zi, participanţilor li se explică concepte alternative de business, modele de afaceri, apoi aceştia ies din săli, iau contact cu clienţii, revin şi studiază. In această zi se pune accent pe generarea modelului de afaceri şi se prezintă pitch-urile preliminare în faţa mentorilor ; ultima zi este dedicată discuţiilor despre planul de afaceri, despre conceperea prototipului de produs şi de pregătirea pitch-urilor finale. 

Pitch-urile finale se susţin în faţa unui juriu format din reprezentanţi ai organizatorilor şi ai mediul privat, asociaţi evenimentului, iar cel mai bun proiect va fi premiat. 

Ambasadoarea Canadei în România, E.S. Joanne Lemay, prezentă pentru prima oară în studioul RFI România, a vorbit despre acest atelier, în urma căruia cei mai buni dintre studenți ar putea fi recrutați de mari companii francofone și nu numai.