Procurori ieșeni critică OUG dată de Tudorel Toader

OUG pe legile justiţiei nemulţumeşte procurorii (Sursa foto: pixabay)
Sursa foto: pixabay

Procurorii Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Iași critică modificările aduse  prin Ordonanța de urgență legilor justiției. Chiar dacă nu recurg deocamda la proteste, procurorii ieșeni susțin că solicit respectarea Constitutiei Romaniei in procesul de legiferare prin intermediul ordonantelor de urgenta precum si   respectarea de către autorităţile statului a recomandărilor Comisiei de la Veneţia, GRECO şi MCV, ca standarde minime obligatorii pentru organizarea şi funcţionarea unui stat de drept.

În schimb, procurorii de la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Iași au decis să iasă în stradă, în perioada 28 februarie-3 martie. Activitatea se suspendă și sunt soluționate doar cererile urgente. Procurorii de la Parchetul de pe lângă Judecătorie vor purta banderole albe  ca semn distinctive și vor ieși pentru proteste în fața instituției.

Totodată, Adunarea Generală a Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi s-a reunit pentru a decide o poziție în legătură cu modificarea legilor justiției . Nu vor fi proteste deocamdată. Procurorii ieșeni au identificat probleme cu grave implicații asupra bunei funcționari a sistemului judiciar în ansamblul sau. Modificările legislative, susțîn ei, creează premisele unei legislații imprevizibile, prin raportare la angajarea răspunderii disciplinare a magistraților în situația neintrunirii condiției ”bunei reputații”, în măsură în care acest termen nu este definit de lege. Modificările legislative generează o situație de imprevizibilitate și inechitate prin raportare la stabilirea unor condiții subiective de accedere în funcții de conducere din cadrul PICCJ, DNA, DIICOT.Adunarea Generală a procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași solicită respectarea Constituției României în procesul de legiferare prin intermediul ordonanțelor de urgență precum și   respectarea de către autorităţile statului a recomandărilor Comisiei de la Veneţia, GRECO şi MCV, că standarde minime obligatorii pentru organizarea şi funcţionarea unui stat de drept.

338