
Justiţie
ICCJ: Depunerea actelor online, recomandată din 15 mai. Masca și păstrarea distanței, obligatorii în sediile instituției
default.png

Ca urmare a reluării activității, începând cu data de 15 mai, au fost stabilite măsurile de protecție, pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei provocate de noul coronavirus.
Astfel, accesul părților și al reprezentanților acestora în sediile Înaltei Curți va fi permis pentru data și ora fixate pentru judecarea cauzei care îi privește, pe baza actului de identitate și a citației, ori, în lipsa acesteia, în conformitate cu listele de acces întocmite pe baza dosarelor aflate pe rol în ședința respectivă.
„La intrarea în incintele Înaltei Curți va fi verificată prin mijloace neinvazive temperatura corporală (nu este permis accesul persoanelor care prezintă o temperatură corporală mai mare de 37 grade Celsius sau simptome evidente de infecție respiratorie, în ultimul caz decizia finală privind accesul aparținând medicului din cadrul ÎCCJ) și va trebui completată o declarație pe proprie răspundere privind riscurile asociate răspândirii COVID-19 (călătorii în zone de risc, diagnosticarea cu COVID-19, plasarea în izolare sau carantină, contactul cu un bolnav de COVID-19, simptomatologie specifică COVID-19 etc.). Chestionarul este astfel întocmit încât să permită completarea într-un timp mediu de aproximativ 3 minute”, se arată într-un comunicat al ICCJ.
La momentul accesului și pe toată durata prezenței în spațiile ICCJ sunt obligatorii purtarea măștii de protecție și respectarea unei distanțe de protecție față de alte persoane de 1,5 m. Aceste măsuri se aplică și personalului propriu.
„Pentru a fluidiza accesul în sediile Înaltei Curți se vor organiza culoare separate de intrare și ieșire și vor fi amenajate spații speciale în care să poată fi completate declarațiile sus-menționate. De asemenea, este instituită posibilitatea prezentării citației exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă. Recomandăm ca declarația sus-menționată să fie descărcată de pe site-ul ÎCCJ, completată și semnată în prealabil, în vederea reducerii timpului de așteptare la momentul efecturării triajului epidemiologic”, potrivit oficialilor ICCJ.
Declarația poate fi transmisă în prealabil prin e-mail(este necesar să conțină semnătură olografă, cu excepția documentelor cu semnătură electronică validă), caz în care va putea fi prezentată organelor de pază la momentul accesului exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă, se mai stipulează în comunicatul instituției.
„La nivelul fiecărei secții vor fi desemnate persoane care să înștiințeze și să cheme părțile în sălile de ședință, la momentul strigării cauzelor respective. Accesul la compartimentele auxiliare ale instanței supreme (consultare dosare, eliberare certificate de grefă etc.) se va efectua, în principiu, cu programare telefonică prealabilă, astfel încât să poată fi respectată distanța minimă de protecție. În spațiile destinate studiului dosarelor din arhive au fost instalate panouri de protecție”, arată Instanța Supremă.
„Totodată, recomandăm depunerea actelor prin poștă electronică sau serviciile poștale și utilizarea aplicației ”Dosar electronic” pentru studiul dosarelor aflate pe rolul tuturor secțiilor și formațiunilor de judecată, cu excepția Secției de contencios administrativ și fiscal (amănunte despre aplicația de dosarul electronic sunt disponibile pe pagina noastră de internet – www.scj.ro). Rugăm persoanele interesate să consulte conținutul integral al ordinului care reglementează măsurile de protecție sus-menționate pe pagina noastră de internet”, adaugă sursa citată.