Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


”Mobilitatea viitorului la Timișoara” – soluții pentru reducerea poluării

csm_img_8966_25a6fe456a.jpg

François Coste CCIFER şi Nicolae Robu
François Coste, președinte CCIFER şi Nicolae Robu, primarul municipiului Timișoara, la conferința ”Mobilitatea viitorului”
Image source: 
CCIFER

Soluţii pentru diminuarea poluării în marile oraşe. Asta s-a căutat miercuri la Timişoara în cadrul unei dezbateri organizate de Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România. Promovarea unor noi sisteme de transport, folosirea de energii alternative şi utilizarea de vehicule cu emisii zero – acestea sunt principalele direcţii identificate pentru reducerea poluării.

Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România (CCIFER) a organizat, astăzi, conferinţa Mobilitatea viitorului, în Timişoara, evenimentul desfăşurându-se în sala mare a primăriei din municipiul de pe malurile Begăi. Principalul scop al acţiunii a fost conştientizarea problemelor legate de poluare în marile centre urbane şi prezentarea de soluţii alternative de dezvoltare. François COSTE, preşedintele Camerei Franceze de Comerţ şi Industrie în România a vorbit despre obiectivele stabilite la nivel european. 

În iulie 2016, Comisia Europeană a propus o strategie pentru mobilitatea viitorului. Știm că 25 la sută din întreaga poluare este produsă de transporturi și, din aceasta, 80% de transportul urban. Scopul strategiei este de a reduce cu cel puțin 60% emisiile de gaze cu efect de seră față de 1990”, a spus președintele CCIFER.

Promovarea unor noi sisteme de transport, folosirea de energii alternative şi utilizarea de vehicule cu emisii zero – acestea sunt principalele direcţii identificate pentru reducerea poluării.

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu a susţinut faptul că implementarea rapidă de tehnologii non poluante este îngreunată de lipsa resurselor financiare şi de costurile încă ridicate pe care le au vehiculele electrice.

O soluţie găsită de primar ar fi fondurile europene

Ne-ar bucura dacă în cadrul preocupărilor europene s-ar promova și programe care să ne trimită aceste fonduri pentru achiziţia de autobuze electrice”, a spus primarul. Cu toate acestea, edilul a susţinut că trebuie să se continue învestiţiile în staţiile de încărcare a maşinilor electrice, dar şi a bicicletelor sau trotinetelor electrice pentru ca populaţia să înţeleagă faptul că viitorul este în această direcţie. Pe lângă achiziţionarea a 15 noi tramvaie în perioada următoare primarul Timişoarei a vorbit şi despre lucrările de infrastructură care ar trebui să ducă la fluidizarea traficului şi implicit la reducerea poluării.

Am construit trei pasaje în Timișoara, după ce în ultimii 50 de ani nu se construise niciunul. Iar acum începem construirea a două noi poduri peste Bega, după ce în ultimii 50 de ani nu s-a construit niciun pod”, a exemplificat edilul.

"Timişoara are, însă, un rol extrem de important în reducerea poluării la nivel global prin cei aproximativ 2000 de specialişti care lucrează în centrele de cercetare din oraş care lucrează la soluţii pentru vehiculele nepoluante ale viitorului", a subliniat Cosmin Brânzan, consulul onorific al Franţei.

844