Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Soluțiile Gabrielei Firea pentru traficul din Capitală. Cum a procedat Berlinul?

gabriela_firea_revolutie_trafic_masuri_hazardate.jpg

Autobuz blocat în trafic pe Bulevardul Banu Manta (Foto: RFI/Cosmin Ruscior)
Autobuz blocat în trafic pe Bulevardul Banu Manta (Foto: RFI/Cosmin Ruscior)

Măsurile anunțate miercuri de primarul Capitalei pentru reducerea poluării auto sunt hazardate. Iată ce spune la RFI vicepreședintele fundației Eco-Civica Dan Trifu, după ce Gabriela Firea a propus un proiect prin care de anul viitor mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov vor putea intra în oraș doar după plata unei viniete de 10 lei pe zi. De asemenea, autoturismele sub Euro 3 nu vor avea acces în centrul Capitalei, indiferent unde sunt înmatriculate.

Dan Trifu consideră că măsurile anunțate de Gabriela Firea nu vor rezolva mai nimic și crede că un model bun de urmat pentru București este Berlinul anilor 90: ”Cel mai clasic exemplu și care se apropie de noi este Berlinul din anii 90, când a fost o explozie extraordinar de mare a vehiculelor înregistrate în fosta Germanie democrată, iar autoritățile din Berlin la acea vreme au analizat situația și au spus în felul următor: de acum încolo, se înființează culoarul unic (pentru transportul în comun-n.r.), iar cei care dețin mașini să stea în trafic până or putea să treacă. N-au instituit nici o taxă (...). În șase luni de zile, circulația a revenit la normal și în câțiva ani de zile, Berlinul a devenit cam unul dintre cele mai ecologice orașe și cam al doilea ca deținător de biciclete. Deci există soluții mult mai bune”.

 

Interviul integral cu Dan Trifu, mai jos

Dan Trifu, despre măsurile anti-poluare anunțate de Gabriela Firea