
Mediu
Programul Rabla, criticat de ecologiști: ”Știți cine e cel mai mare poluator fonic? Motocicleta”
program_rabla_criticat_ecologisti_motocicleta.jpg

Ce rezolvă programul Rabla și cât de relevantă este această campanie, menită în esență să amelioreze calitatea aerului în România?
Vicepreședintele Fundației Eco-Civica Dan Trifu comentează la RFI noutățile din programul Rabla: ”Știți cine e cel mai mare poluator pe zgomot în București și în general, prin țară? Motocicleta. Am discutat cu inginerii, chiar cu directorul tehnic de la Registrul Auto Român și mi-au zis: când vin la noi, vin cu toate filtrele, sitele, tot ce înseamnă echipamentul standard la motociclete montat. În momentul când ies de la noi, se duc și scot toate aceste elemente care diminuează atât zgomotul, cât și poluarea, emisiile în atmosferă și ajungem într-o unitate extrem de poluantă, motocicleta, care de multe ori are mult mai multe emisii decât mașina. De zgomot, ați văzut și dvs. că te și sperii”.
”Programul Rabla ar trebui regândit”
Dan Trifu consideră că programul Rabla ar trebui regândit: ”Noi am cerut să regândim acest proiect (...). Prea alocăm mulți bani totuși pentru un autoturism care până la urmă tot poluează și care are o amprentă de carbon semnificativă, în loc să ne gândim la alte proiecte benefice. Și dacă facem și un calcul cam câte rable ies din circulație și cam câte mașini noi introducem, nu se poate îmbunătăți semnificativ calitatea aerului. Ei, în schimb, când fac alte programe, de spațiu verde, de împăduriri, programul Casa Verde, tot ce înseamnă acest program destinat prosumatorilor, în care cetățenii pot primi panouri fotovoltaice, acelea chiar fac energie verde”.
”Orice programe am aplica, dacă nu facem o îmbunătățire a veniturilor materiale și o educație cât mai bună, dar nu pornind cu măsuri de genul ăsta, haide că-ți dau eu bani să-ți iei o mașină, nu, haide că-ți ofer eu alternativă și poate că nu-ți mai iei mașină”, spune vicepreședintele Eco-Civica.