Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


De ce Via Transilvanica ar putea să devină cel mai bun ambasador al turismului pe care îl are România

Alin Uhlmann Ușeriu, fondatorul și președintele Asociației Tășuleasa Social, care dezvoltă proiectul Via Transilvanica, crede că acest mod alternativ de a face turism poate fi cel mai bun ambasador al României dar nu doar peste hotare, ci și pentru românii care vor să își redescopere țara.

„Am dus pietrele de hotar și cu elicopterul la Ineleț. Acolo e un spectacol al naturii, trăiesc oameni de sute de ani și nu este drum– in afara de accesul localnicilor e bine că nu ne ducem cu ATV-ul. Patrimoniul natural [al României] este competitiv la nivel mondial. Dar trebuie pus și în evidență, trebuie să îl putem marketiza, dar mai ales, nu trebuie stricat!”, mai spune Alin Ușeriu.
Via Transilvanica se pregătește să depășească borna de 1.000 de kilometri. După lansarea județului Caraș-Severin, care va avea loc sâmbătă la Gărâna, Via Transilvanica va avea 1.077 de kilometri de traseu.  

Gândit inițial ca un proiect prin care să se sărbătorească Centenarul Marii Uniri, care a avut loc în 2018, proiectul țintește să ajungă la 1.400 de kilometri. 

De altfel, Alin Ușeriu povestește că în momentul în care el și colegii lui din asociație au pornit acest proiect, nu l-au văzut ca pe unul turistic.

„Noi habar nu am avut despre turism când ne-am apucat de acest proiect. Pe noi ne interesează sinergia socială a oamenilor. Practic, drumul care unește - asta își propune. Să vedem dacă suntem uniți și să vedem dacă avem, la nivel național, un drum care unește”, mai punctează el.