Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Salonul auto de la München: Lumini și umbre...

auto_iaa.jpg

Viziunea BMW asupra viitorului: Modelul ”Circular”, integral reciclabil...
Image source: 
Facebook / IAA

Salonul auto IAA Mobility de la München (7-12 septembrie), este cel mai mare eveniment internaţional din industria auto care are loc de la declanşarea pandemiei de Covid-19. Temele principale sunt  mobilitatea în general, nu doar a maşinilor, și protejarea mediului.

"Motoare prietenoase mediului, conectivitatea digitală a transporturilor - despre asta este vorba în acest târg. Suntem ghidaţi de obiectivul protejării climei", spunea recent Hildegard Müller, preşedintele asociaţiei industriale VDA, care organizează evenimentul bianual, potrivit Reuters.

Foto: Facebook / IAA

Evenimentul, care anul acesta a fost mutat de la Frankfurt la München, este departe de formatul său obişnuit.

Mulţi producători auto importanţi au decis să nu se prezinte: Toyota, Land Rover Jaguar, Stellantis, inclusiv marca sa germană Opel, şi Ferrari, pentru a numi doar câteva mărci.

În plus, pandemia şi îngrijorarea tot mai mare cu privire la schimbările climatice aruncă o umbră incomodă asupra evenimentului, aflat deja sub presiunea scăderii numărului de participanţi în anii precedenţi, de la 930.000 în 2015 la doar 560.000 în 2019.

Totodată, IAA Mobility este catalogat drept un târg hibrid, în sensul în care în exteriorul expoziției sunt organizate prezentări de produse și conferințe de specialitate iar în interiorul orașului, în piețe importante din centrul metropolei München, pe un drum de 12 kilometri, pot fi testate fel de fel de vehicule, observă Deutsche Welle.

Pavilionul Dacia. Foto: Facebook / IAA

În ciuda aparențelor...

Activiştii şi grupurile ecologiste atrag atenția că, în pofida discuţiilor despre mobilitate şi transport diversificat, producătorii de automobile câştigă în continuare marea majoritate a banilor din vânzările de SUV-uri care funcţionează cu combustibili fosili.

Adăugarea ”mobilităţii” la numele evenimentului şi împingerea modelelor electrice în prim-plan nu vor avea efect atâta timp cât vor continua să vândă în principal motoare cu ardere internă”, spune Marion Tiemann, expert în transporturi la Greenpeace în Germania, potrivit Reuters.

Organizaţia civică Sand im Getriebe (”Nisip în angrenaje”), care a distrus 40 de vehicule de lux la o reprezentanţă de lângă Frankfurt înainte de ultimul salon auto german din 2019, a promis o ”neascultare civilă în masă” la evenimentul din acest an.

Până la 4.500 de poliţişti vor fi la faţa locului în timpul salonului auto care se va încheia duminica viitoare, cea mai mare prezenţă a poliţiei pentru un eveniment din München din ultimii 20 de ani.

Potrivit celor mai recente cifre ale firmei de consultanță EY citate de DW, industria auto globală nu a câștigat niciodată atât de mulți bani din punct de vedere operațional ca în prima jumătate a anului 2021 - cele mai mari 16 grupuri au obținut profituri operaționale de 71,5 miliarde de euro.

Foto: Facebook / IAA