
Mediu
Raport: Parcul auto din România este din ce în ce mai murdar. Tranziția la vehicule electrice, prea lentă
raport_parc_auto_romania_murdar.jpg

Autorul raportului, Ștefan Guga, spune la RFI că parcul auto din România este din ce în ce mai murdar: ”Avem o cotă de piață, în 2021, ultimele cifre, am avut o cotă de piață de 5,2% pentru vehiculele cu baterie, deci vorbim de vehicule pur electrice. La hibride, cota de piață e mai mare, dar acolo nici nu știm exact ce se întâmplă. Dacă ne uităm strict la vehiculele pe bază de baterie, avem undeva la 5%-5,2% pentru mașinile noi și asta-i important, pentru că în România, marea majoritate a înmatriculărilor noi sunt de mașini second hand”.
El atrage atenția că ”5% e puțin, față de ce se întâmplă în vestul Europei în momentul de față, dar este mult mai mult față de ce se întâmpla în România în urmă cu doi-trei ani, adică vedem și în România o creștere accelerată a cotei de piață pentru mașini electrice, mai lent decât în vestul Europei, din motive de înțeles, pentru că mașinile electrice sunt mai puțin accesibile pentru populația României, dar nu ar trebui să ne bucure că crește relativ rapid cota de piață a mașinilor electrice, pentru că de fapt, aici nu se vede toată piața auto, pentru că cea mai mare parte a pieței auto din România e reprezentată de mașinile second hand de import, care sunt mai poluante, sunt de fapt mașinile de care vestul Europei încearcă să scape acum, tocmai ca să-și reîmprospăteze parcul auto cu vehicule mai puțin poluante, noi le preluăm, pentru că sunt accesibile pentru noi și de fapt avem un parc auto din ce în ce mai murdar din România, din ce în ce mai bazat pe motorizări diesel”.
Raportul 2Celsius poate fi consultat aici: https://2celsius.org/tranzitia-la-vehiculele-electrice-in-romania-si-impactul-socioeconomic/