Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Piaţa maşinilor noi în România s-a restrâns

piata-auto.jpg

Piaţa maşinilor noi în România s-a restrâns

Piaţa maşinilor noi în România s-a restrâns cu o cincime anul trecut, demonstrează calculele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. A fost cea mai mare scădere din Uniunea Europeană. Firmele se aşteaptă totuşi la o uşoară creştere anul acesta.

În tot anul 2012, în România s-au vândut exact 87.505  autoturisme şi vehicule comerciale noi. Cifrele arată o scădere cu 20,9 procente faţă de anul anterior, cea mai mare reducere fiind în cazul autoturismelor.

Astfel, vânzările de autoturisme au consemnat în 2012 o scădere de aproape 24%, până la 72.179 de unităţi, în timp ce vânzările de vehicule comerciale s-au diminuat cu 7,4%, la 14.076 de unităţi. Cât priveşte noii proprietari, persoanele fizice au generat 30% din vânzări, diferenţa fiind reprezentată de achiziţiile făcute de companii.

Topul pe mărci al vânzărilor de vehicule noi este condus de Dacia, cu aproape 28 la sută, urmată de Volkswagen - 11%, Skoda, parte a aceluiaşi concern din Germania - 8,7%, Renault - 6,6%, Ford - 6,5% şi Hyundai, cu 4,6% procente. Pe modele, clasamentul este format din Dacia Logan (9.780 de unităţi), Dacia Duster (5.346 unităţi) şi Skoda Octavia (3.350 unităţi). În funcţie de tipul de combustibil, piaţa este împărţită aproape egal între maşinile echipate cu motoare diesel (51,3%) şi cele cu benzină (48,7%).

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule spune că de vină pentru dificultăţi e importul masiv al maşinilor la mâna a doua, dar şi derularea defectuoasă a Programului Rabla, care a început târziu şi nici nu a avut fonduri suficiente.