Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Ce se întâmplă cu pista de biciclete de pe Calea Victoriei când plouă?

Primăria Capitalei nu va putea realiza 100 de kilometri de piste pentru biciclete cu cele zece milioane de euro primite de la Ministerul Mediului. Iată ce declară la RFI preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan. El critică de asemenea modul în care a fost realizată pista de pe Calea Victoriei.

Preşedintele OPTAR spune că Primăria Capitalei va trebui să respecte în primul rând normele de siguranţă.

Marian Ivan mai precizează că pista de pe Calea Victoriei nu poate fi luată ca model: "Să ne uităm ce se întâmplă în Bucureşti, în general, când plouă. Toată lumea se urcă în maşină, pentru că transportul public este blocat în trafic, iar dacă ţi-ai dori să mergi cu bicicleta să zicem pe Victoriei, să zicem că peste tot ai avea piste cum sunt pe Victoriei, dacă ai merge pe Victoriei, ori ai merge tu prin apă, pentru că toată apa de pe carosabil se scurge pe pista pentru biciclete ori dacă ai merge pe pistă şi să zicem că ar fi uscată perfect, ai fi stropit de maşinile care prin stânga ta, deoarece carosabilul nu are scurgeri pentru apa de ploaie. Să ne întrebăm cum se face curăţenie, praful trebuie curăţat de pe pistă. Nu, nu s-a gândit nimeni la cum se întreţine acea infrastructură după ce este finalizată. Toată lumea vrea să se laude am făcut piste, fără să se gândească pe termen lung. Aşa este gândirea în România".

Cei 100 de kilometri de piste pentru biciclete din Bucureşti ar putea fi gata în cel mult un an şi jumătate, declara săptămâna trecută primarul general interimar al Capitalei, după o întâlnire cu ministrul Mediului.

 
Marian Ivan, despre pistele de biciclete din Bucureşti