Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Brexit: Scenariu de coșmar, mii de camioane blocate în sudul Angliei

camioane_dover.jpg

Camioane pe autostrada M20
Autostrada M20 ar putea deveni o uriașă parcare de camioane după Brexit
Image source: 
Reuters

Brexit ar putea transforma autostrada M20 din sud-estul Angliei într-o parcare uriașă pentru mai mulți ani după ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, avertizează două rapoarte ale unor autorități locale din zonă. Portul Dover din apropiere este cel mai mare punct de intrare și ieșire a camioanelor cu mărfuri din UK.

Convoaiele de camioane care așteaptă pe autostradă s-ar putea întinde pe 20 de kilometri, avertizează rapoarte ale Consiliului Districtual Dover și Consiliului Comitatului Kent din sud-estul Angliei pe unde trece M20, rapoarte interne divulgate de Sky News

Cele două consilii, controlate de Partidul Conservator condus de premierul Theresa May, critică lentoarea cu care guvernul pregătește trecerea la un nou regim vamal după Brexit la terminalele de îmbarcare pe bac la Dover și pe naveta feroviară la Eurotunel.

Potrivit raportului Consiliului Dover divulgate de Sky News cozile de autocamioane ar putea dura cel puțin până în 2023, guvernul intenționând să transforme patru benzi pe M20 în parcări.

La rândul său Consilul Kent scrie în raport adresându-se guvernului că "acest lucru nu e doar frustrant dar și potențial dăunător pentru economia Regatului Unit și perturbator pentru rezidenții din Kent și vizitatori".

Operațiunea Brock inițiată de guvern prevede înființarea a patru benzi pe 20 de kilometri spre sud pe care să fie staționate camioanele care ies din țară, în timp ce partea de nord vor funcționa câte două benzi în fiecare sens pentru traficul obișnuit.

Anul acesta în primele șase luni compania Eurotunnel a transportat 845000 de autocamioane pe naveta feroviară sub Canalul Mânecii, număr record. Prin portul Dover trec anual peste 2,5 milioane de camioane care fac traversarea dinspre și spre Calais în Franța pe bac. 

În 2015 traficul autocamioanelor a fost perturbat de imigranți la Calais timp de mai multe săptămâni provocând cozi de 4600 de camioane pe aproape 50 de kilometri, pagubele aduse economiei britanice fiind estimate la circa 250 de milioane de lire sterline pe zi.

Marea Britanie va ieși din UE pe 29 martie 2019 și dacă nu se ajunge la un acord negociat cu Uniunea, atunci chiar în ziua următoare ar intra în vigoare un nou regim tarifar vamal, care ar impune introducerea controalelor vamale la frontieră.

Ascultați relatarea corespondentului RFI la Londra, Petru CLEJ
1447