Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Noi norme UE: Mașinile, echipate cu tehnologii de salvare a vieţii

germania-masini.jpg

UE votează reguli noi ce ar îmbunătăți siguranță rutieră și ar reduce numărul accidentelor.

Uniunea Europeană votează reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer existența anumitor tehnologii de salvare a vieţii în toate maşinile noi. Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia.  

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieții umane precum asistență inteligență de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză printr-o vibrație în pedala de accelerație, alertă privind somnolență și atenția dacă șoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenției pentru a anunță șoferul dacă nivelul de atenție vizuală la situația de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala șoferilor din spate că mașînă frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, in timpul și după un accident rutier.

Elementele obligatorii de siguranță ar trebui, de asemenea, să ajute șoferii să se obișnuiască cu tehnologiile automate și să extindă tranziția către mașinile fără șofer, se arată într-un comunicat al Parlamentului European. Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreagă lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, față de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deși numărul de accidente s-a înjumătățit în ultimele două decenii, statisticile arată că numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătățită siguranță rutieră pentru a salva cât mai multe vieți, potrivit Hotnews.ro. În timpul ședinței plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru că echipamentele avansate de siguranță rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmărește, de asemenea, schimbarea legislației existente, pentru a lua în considerare evoluția tehnologică și tendințele sociale, precum îmbătrânirea populației, noi surse de distragere a atenției șoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) și creșterea numărului bicicliștilor și pietonilor pe drumurile europene.

Bogdan Mirică, jurnalist al publicației Automarket.ro, explică la RFI importanța noilor norme europene pentru șoferii din România.

“Aceste norme clar ar duce la reducerea numărului de accidente pe șoselele din Europa. Nu știu cât de mult ar ajuta pe șoselele din România, unde știm cu toții că nu doar neatenția șoferilor și mașinile slab echipate duc la producerea accidentelor, ci și infrastructura defectuoasă. Într-o țară în care autostrăzile lipsesc aproape cu desăvârșire, este foarte important ca mașina pe care o conducem să fie echipată cu cât mai multe sisteme de siguranță”, spune Bogdan Mirică. Potrivit acestuia, “producătorii se grăbesc să introducă aceste tehnologii salvatoare de vieți din mai multe motive: în primul rând pentru reputația lor, în al doilea rând, pentru obținerea unui punctaj cât mai bun la testele de siguranță care au devenit mult mai stricte și, în al treilea rând, pentru că producătorii pregătesc mașinile actuale de o viitoare rulare semiautonomă și peste 10-20 de ani, pentru o rulare complet autonomă. Practic, aceste sisteme introduse astăzi pe mașinile noastre, în viitor își vor da mâna și vor permite ca mașina să fie condusă autonom”.

 

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL:  



 

 

 

 

 

Tags: 
94