Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


În culisele ”centrului de supraveghere” al Facebook pentru UE

supraveghere_facebook.jpg

Sursa imaginii: 
Politico

Revista Politico ne introduce în interiorul unui adevărat centru de supraveghere al Facebook pentru alegerile europene. Rețeaua socială a creat la Dublin o echipă multinațională pentru a contracara greșelile, dar și pentru a descoperi din timp anunțurile politice mascate.

Politico a intrat în sala cu un mare număr de ecrane unde lucrează grupul de scriitori de coduri, ingineri și specialiști în conținut, a căror misiune este de a urmări comportamentul potențial ilegal.

Monitoarele montate pe perete îi țin la curent cu cele mai recente discuții de pe Facebook, Instagram și WhatsApp. Un drapel unic al Uniunii Europene atârnă pe perete, alături de un poster inscripționat cu sloganul "Noi căi de a vedea".

După ce grupuri susținute de ruși au vizat cu succes electoratul american pe Facebook în timpul campaniei prezidențiale din 2016, compania a alocat zeci de milioane de dolari pentru noile tehnologii, moderatori de conținut și campanii de marketing pentru a educa alegătorii și factorii de decizie politică în legătură cu potențialele amenințări.

Recent Facebook a interzis mai multe profile, inclusiv pe cel al comentatorului american de extrema dreaptă Alex Jones și pe cel al liderului Nation of Islam Louis Farrakhan, din cauza comentariilor percepute ca fiind incitatoare la ură. Aceasta în pofida împotrivirii din partea președintelui american Donald Trump, care a considerat că gigantul împiedică libertatea de exprimare.

Echipa din Dublin include vorbitori ai celor 24 de limbi oficiale ale UE și este împărțită pe grupe naționale.

Odată cu alegerile europene care se vor desfășura simultan în 28 de țări și în mai multe limbi, Facebook se confruntă cu o provocare descurajantă - una pe care încă nu o înțelege pe deplin, scrie Politico.

Anunțuri politice lansate de către grupurile de extremă dreapta din Germania au fost cu greu identificate în biblioteca de anunțuri Facebook. Astfel, de la anunțurile sponsorizate pentru Alternativa pentru Germania la mesajele plătite în România de către un grup politic anticorupție, Politico a găsit zeci de mesaje pe Facebook și Instagram care nu fuseseră etichetate ca fiind politice.

Multe din ele se refereau în mod specific  la partide politice, fie la candidați individuali, fie la teme fierbinți, cum ar fi imigrația. Compania a eliminat aceste anunțuri numai atunci când Politico i-a adus la cunoștință.