Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Criza combustibililor UK: Penuria persistă “doar în sud-estul Angliei”, iar șoferii militari încep livrarea benzinei

benzina.jpeg

Benzinărie UK
Sursa imaginii: 
Arhiva RFI România

Criza aprovizionării cu combustibil a luat “practic sfârșit” în anumite părți ale Marii Britanii, dar problemele persistă în Londra sud-estul Angliei, a declarat Asociația Comercianților de Benzină (PRA). Armata va ajuta cu începere de luni la livrarea carburanților către benzinării.

În ultimele 24 de ore situația nu s-a ameliorat, a anunțat PRA, cu toate acestea, problemele legate de obținerea combustibilului au “luat practic sfârșit” în Scoția, nordul și centrul Angliei unde doar 6% din benzinării nu aveau combustibil.

În Londra și Sud-Est, 22% din stațiile de alimentare erau goale, iar 60% aveau disponibile ambele clase de combustibil. În general, 17% din stațiile de benzină rămân goale în Marea Britanie, în timp ce 67% au ambele clase de combustibil disponibile, a spus PRA.

Începând de luni, șoferii de autocisterne militare vor începe să livreze combustibil către benzinării. Aproape 200 de militari - inclusiv 100 de șoferi - s-au antrenat săptămâna aceasta cu firmele de transport, învățând cum să umple cisterne și pompe de benzină, iar primele livrări ale armatei se vor face luni dimineață la prima oră.

Prim ministrul Boris Johnson nu a exclus o relaxare suplimentară a regulilor de imigrație pentru a ajuta la reducerea deficitului de șoferi de aprovizionare - dar a insistat, de asemenea, că nu dorește să revină la “o mulțime de imigranți cu salarii mici”.

Pe fondul cozilor continue la stațiile de benzină din întreaga țară, guvernul a declarat că 300 de șoferi de autocisterne vor putea veni în Marea Britanie “imediat”, cu o viză temporară personalizată, care va dura până în martie.

Alte aproximativ 4.700 de vize destinate conducătorilor străini de transport de produse alimentare vor fi prelungite dincolo de cele trei luni anunțate inițial și vor dura de la sfârșitul lunii octombrie până la sfârșitul lunii februarie 2022. De asemenea, au fost solicitate extinderea programului de vize la șoferii de TIR din toate sectoarele industriei de vânzare cu amănuntul.

La ora actuală deficitul de șoferi de camioane grele în Marea Britanie este estimat la aproape 100.000, principalele cauze fiind Brexit care a determinat mulți șoferi din UE să plece în alte țări de pe continent, precum și pandemia de Coronavirus care a dus la amânarea emiterii a zeci de mii de noi permise pentru acești șoferi.

 
Ascultați relatarea corespondentului RFI la Londra, Petru CLEJ