CSM critică luările publice de poziție în cazul presupusului plagiat al lui Kovesi

Cazul presupusului plagiat al Laurei Codruța Kovesi a provocat, joi, o reacție și din partea magistraților. Secția pentru Procurori din cadrul Consilul Superior al Magistraturii atrage atenția că evoluția discursului public în legătură cu dosarul deschis ca urmare a autodenunțului deputatului Sebastian Ghiță poate genera deformarea percepției publice asupra înfăptuirii justiției.

"Membrii aleşi ai Secţiei pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) atenţionează că, prin exprimarea, de către personalităţi publice – politicieni, formatori de opinie, reprezentanţi ai societăţii civile – a unor opinii sau aprecieri personale, referitoare la proceduri judiciare aflate în curs de desfăşurare, pot fi generate deformări ale percepţiei publice privind înfăptuirea justiţiei în România, cu consecinţe grave asupra încrederii cetăţenilor în justiţie", transmite CSM printr-un comunicat de presă.

Secţia pentru procurori a consiliului susține că exprimarea în spațiul public a unor opinii nu ține loc de hotărâre judecătorească și nu are voie, potrivit Constituției, "să atenteze la demnitatea, viaţa privată şi imaginea persoanei".

"Comentarea excesivă, apriorică şi într-un registru speculativ, în afara unui cadru procedural - de către persoane de formaţie şi vocaţie variate sau având calitate de martor ori inculpat în alte proceduri judiciare aflate în derulare, dar în numele dreptului la liberă exprimare şi a intersului public - poate dăuna însuşi interesului public invocat şi societăţii ca deţinătoare a acestuia", sunt de părere procurorii din CSM.

Reacția CSM vine după ce la Parchetul General a fost deschis un dosar de instigare la fals intelectual ca urmare a unui autodenunț făcut săptămâna trecută de Sebastian Ghiță. Parlamentarul susține că, în 2012, alături de alți demnitari ai statului, ar fi participat la măsluirea raportului tehnic privind teza de doctorat a Laurei Codruța Kovesi, procurorul șef al DNA.