Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Min. Transporturilor, o nouă serie de promisiuni. 2017, anul marilor schimbări

gara.jpg

Image source: 
pixabay.com

Promisiuni în serie făcute de Ministerul Transporturilor: 90 de kilometri noi de autostradă, redresarea Tarom și a CFR, un miliard de euro din fonduri europene. Toate ar urma să fie realizate în acest an, la pachet cu o schimbare de mentalitate, după cum lasă să se înțeleagă ministrul de resort. 

 

Ministerul Transporturilor anunță că și-a propus să dea în folosință, în acest an, în jur de 90 de kilometri de autostradă, în principal prin realizarea centurilor ocolitoare. Reprezentanții Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susțin că ar fi un obiectiv realizabil, în condițiile în care autoritățile ar urma să rezolve o serie de probleme birocratice și să-și atingă țina de un miliard de euro, absorbție de bani europeni. Totodată, CNAIR a anunțat că tronsonul Șoselei de Centură a Capitalei, cuprins între Autostrada Soarelui și Voluntari, este pregătit pentru a fi scos la licitație, iar documentația a fost deja trimisă la ANAP. Contractul pentru tonsonul de 11,5 kilometri a fost anterior reziliat, după ce constructorul care câștigase licitația a dat faliment. Centura nu va mai merge astfel la Primăria Capitalei, care analiza varianta de preluare a acestui proiect. 
Se prefigurează și schimbări în legislație pentru că, spun reprezentanții ministerului, e anormal ca o licitație să dureze 2-3 ani. În egală măsură, rămâne de actualitate problema mentalității, atât la CNAIR, cât și la constructori, după cum admite și ministrul Răzvan Cuc: 

“În primul rând, am cerut celor din Companie să  nu mai stea în birouri, să iasă pe teren. Doar așa putem preîntâmpina eventualele problema care apar. Și în al doilea rând trebuie foarte atent monitorizată și legătura dintre beneficiar și antreprenor. Avem și un proverb: ochiul stăpânului îngrașă animalul, să nu spun altfel.



E, noi trebuie să monitorizăm că termenele pe care și le-au asumat vor fi și respectate.”, a declarat Răzvan Cuc, la conferința de profil organizată de ziarul  Capital. 

Evenimentul a părut un prilej pentru marile promisiuni. Autoritățile nu s-au sfiit să vorbească despre redresarea TAROM și despre achiziția de aeronave, în condițiile în care termenul limită pentru depunerea de oferte în vederea închirierii a două aeronave cu o vechime de cel mul șase ani a expirat de mai bine de trei săptămâni. În această situație, negocierile se prelungesc cu încă o lună, anunță ministrul Cuc: 




Pe parte feroviară, ar urma ca CFR să înființeze o divizie de proiectare , să ridice în continuare vitezele de circulație și să se apropie mai mult de anumite standarde europene. În România, potrivit statisticilor, doar trei din zece călători se declară mulțumiți de condițiile de pe calea ferată. 
„Având în vedere liberalizarea transportului feroviar, CFR Călători este la răscruce de drumuri. Fie se prăbuşeşte fie se resetează din temelii principiul de dezvoltare a CFR Călători”, a spus, la conferința Capital, directorulo general al companiei. 
În fine, după terminarea lucrărilor la podurile peste Dunăre, autoritățile promit că o călătorie cu trenul de la București la Constanța va dura sub două ore, iar viteza medie de deplasare va fi de 160 de km pe oră.