Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Deputat PMP: Trebuie să obligăm presa să promoveze produsele românești. Răspunsul jurnaliștilor și al oamenilor de afaceri

Un deputat PMP va iniția un proiect de lege care ar urma să oblige mass-media să promoveze mesaje cu caracter patriotic, de susținere a produselor românești. Marius Pașcan spune că presa nu are de ce să fie lezată de propunerea sa, existând în prezent și alte mesaje de interes public pe care e nevoită să le difuzeze. La rândul lor, organizațiile care apără independența mass-media critică ușurința cu care politicienii vorbesc în general despre supunerea presei într-un mod sau altul. Pe de altă parte, oamenii de afaceri văd o posibilă utlitate a unei legi prin care să fie promovate produsele românești, dar insistă că acestea ar trebui să se impună singure pe piață în primul rând prin calitate.

Într-o conferință de presă ce a avut loc la Târgu Mureș, deputatul Partidului Mișcarea Populară (PMP) Marius Pașcan s-a arătat foarte preocupat de faptul că produsele românești nu sunt suficient de promovate. Așa i-a venit ideea că promovarea poate fi făcută intermediul mijloacelor mass-media, care, după cum spune Marius Pașcan, pot fi obligate să promoveze mesaje cu caracter patriotic, de susținere a produselor românești:

Ascultă:



”Am gândit acest proiect pe care îl consultă și juriștii, întrucât eu consider că România duce lipsă de susținere a capitalului autohton, a producției interne. Circa 70% din produsele pe care noi le utilizăm zilnic sunt de import. Pasta de dinți, periuța, cafeaua, îmbrăcămintea, toate sunt din import. Situația s-ar putea schimba cu ajutorul mass-media. Avem, zi de zi, pe canalele media mesaje gen: 'Consumati zilnic peste 2 litri de apa!', 'Nu consumati sare si zahar in exces!'. De ce sa nu promovam si mesaje de genul 'Consumati produse romanesti!', fara sa facem reclama nimanui?”

Aceste mesaje de interes național despre care vorbește deputatul există într-adevăr și sunt difuzate de televizini și radiouri prin hotărâri ale CNA. ”Lucrurile nu sunt însă atât de ușor de rezolvat, iar principala problemă e legată de ușurința cu care politicienii vorbesc desprea a obliga presa să facă anumite lucruri”, e de părere Ioana Avădani, de la Centrul pentru Jurnalism Independent.

Ascultă:



Deputatul PMP Marius Pașcan insistă asupra dimensiunii economice a legii pe care o va propune. ”Banii românilor vor rămâne în țară, dacă vom cumpăra mai multe produse autohtone, spune parlamentarul”. În plus, regulile pieței unice ale UE nu sunt afectate în vreun fel, susține Marius Pașcan.

Ascultă:



Consumul produselor autohtone ar impulsiona, fără dubii, producția internă. Ce ar avea, însă, de spus companiile care vând în românia produse din afara țării așa cum firmele românești vând produse în UE? Florin Pogonaru, de la AOAR, crede că o astfel de lege ar ridica probleme, chiar dacă ar putea fi utilă

Ascultă:



”Înțeleg că există un deficit de încredere în produsele românești. Noi, românii, avem un deficit de încredere în noi înșine și trebuie să acționăm în direcția asta (n.r. să încurajăm producția internă). Dar, fără a avea nimic împotriva acestui proiect, înainte de orice trebuie să punem accent pe calitatea produselor românești, pe standarde și să creăm o cultură a calității. Altfel, cred că domnul Pleșu (n.r. Andrei Pleșu) a zis-o, ne înfășurăm în tricolor, apoi ne ironizăm”.

Deputatul PMP Marius Pașcan va iniția un proiect de lege care să oblige mass-media să promoveze mesaje de susținere a produselor românești