Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Expert: Oricât de spectaculos sună anunțul reorganizării anului școlar, deocamdată nu am auzit nimic relevant despre modele curriculare, conținuturi și programe școlare

scoala.jpg

Sursa imaginii: 
Pixabay (ilustrație)

Schimbarea preconizată în educație - cu 5 module de învățare care vor alterna cu 5 vacanțe, în loc de 2 semestre cu 3 vacanțe – este un pas înainte pentru școala românească. O spune la RFI expertul în educație Marian Staș.  În opinia sa, sistemul actual are nevoie de o schimbare, pentru că este depășit și pârâie din toate încheieturile. Dar, atrage atenția specialistul, ministrul Sorin Cîmpeanu ne-a spus doar cât vor învăța copiii, nu ce și cum vor învăța. "Nu am auzit nimic despre modele curriculare, conținuturi și programe școlare".

Viitorul an școlar va începe în prima zi de luni din septembrie (4 septembrie 2023) şi se va încheia în 16 iunie.

Va conține 5 module de învățare, de câte 6-7-8 săptămâni de școală, care vor alterna cu cinci vacanțe, a anunțat ieri ministrul Sorin Cîmpeanu.

Tezele, care înainte de pandemie aveau o pondere de 50% din media finală la materiile principale, ar urma să fie eliminate, pentru că „şi-au dovedit inutilitatea în evaluarea elevilor”, a declarat ministrul la televiziunea publică.

Elevii ar putea susține în schimb evaluări standardizate, care vor fi date la începutul și la finalul anului școlar.

„Ieri, ministrul Educației a mutat spectaculos, dând șah pe tabla jocului cu mărgele de sticlă al sistemului public al Educației în România, luând prin surprindere întreg establishmentul cu această propunere de organizare pe module în loc de semestre/trimestre”, declară la RFI expertul în educație Marian Staș.

„Spun da (este un pas înainte – n.red.), pentru că de undeva trebuia început. În momentul de față sistemul clasic este depășit, încremenit în proiect, pârâie din toate încheieturile și are nevoie de o serie de lovituri de grație pentru a se reinventa într-un sistem public de educație de secol XXI pentru copii de secol XXI.

Cred că lucrurile pe care ministrul le-a anunțat, și le va face, nu sunt rele. Problema este ca ele să nu devină formă fără fond, pentru că școala pe care copiii au a o face nu este definită public. O fi fiind prin laboratoare, pe masa de proiectare, dar deocamdată nu am auzit nimic relevant despre esența școlii, adică modele curriculare, conținuturi și programe școlare”.

Ascultă interviul:

 
Expertul în educație Marian Staș atrage atenția că Oricât de spectaculos sună anunțul reorganizării anului școlar, deocamdată nu am auzit nimic relevant despre esența școlii, adică modele curriculare, conținuturi și programe școlare