Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Ungurii sunt de vină sau cui foloseşte Războiul Steagurilor (România Liberă)

Baronii USL, în bătălia regionalizării (Evenimentul Zilei) - Statul a redus de opt ori preţul de vânzare al CFR Marfă (Adevărul) - Cel mai scump divorţ din istoria României (Ziarul Financiar)

Ungurii sunt de vină sau cui foloseşte Războiul Steagurilor (România Liberă)

"Războiul steagurilor face parte din demonstraţiile de forţă ale românilor împotriva ungurilor din secuime" scrie Sabina Fati.
"Există o tradiţie a sâcâielilor de stat între România şi Ungaria, dar şi o obişnuinţă a guvernărilor PSD de a-i instiga pe naţionaliştii de ambele părţi. Scandalul diplomatic nu poate acoperi creşterile de taxe, alocările imense pentru Biserica Ortodoxă din bugetul de stat, mărirea preţului gazelor sau creşterea inflaţiei, dar mută atenţia şi dă senzaţia că “ungurii sunt de vină” pentru ceea ce se întâmplă în ţară.
Războiul Steagurilor nu pare să aibă, totuşi, o utilitate politică serioasă, alta decât eventuala discreditare a României de către patrioţii de ocazie, aflaţi în diverse funcţii guvernamentale. În interiorul UE, destui lideri vor spune din nou că România a fost primită prea devreme în  rândul statelor comunitare, nu doar fiindcă nu stârpeşte corupţia din rândurile politicienilor, ci şi pentru că dă replici care pot duce la tensiuni cu vecinii, pentru că doar aşa ar putea fi interpretată replica premierului Ponta referitoare la “obrăzniciile” Budapestei". Integral în România Liberă.

Baronii USL, în bătălia regionalizării (Evenimentul Zilei)

Proiectul de regionalizare a României propus de USL va declanşa o competiţie acerbă între liderii politici locali. Miza o reprezintă banii, atribuţiile viitoarelor regiuni şi, mai ales, stabilirea centrelor de putere.
Regionalizarea gândită de USL ar putea duce la opt regiuni de dezvoltare, conform unui proiect aflat în discuţie în cadrul alianţei guvernamentale. Este de aşteptat ca proiectul să provoace discuţii aprinse asupra a cel puţin trei aspecte.
Cine şi de unde conduce? O altă sursă de conflict va fi împărţirea responsabilităţilor şi a fondurilor aferente, întrucât ministerele nu vor fi prea încântate de transferul de competenţe, împreună cu fondurile. De unde bani pentru 5-600 salarii în plus?

Statul a redus de opt ori preţul de vânzare al CFR Marfă (Adevărul)

Dacă în 2008 oficialii credeau că pot obţine un miliard de euro din privatizarea a 100% din acţiunile transportatorului feroviar, acum anticipează că ar putea lua doar 61,5 milioane de euro pentru 51%, deşi valoarea patrimoniului societăţii e încă în ceaţă.
Presat de calendarul reformelor impuse de FMI, Guvernul se grăbeşte să privatizeze pe bandă rulantă societăţile de care şi-a luat angajamentul că se va descotorosi până la vară. Printre aceste societăţi se numără şi CFR Marfă, pentru care strategia de privatizare a fost aprobată marţi în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi adoptată miercuri de Executiv.

Cel mai scump divorţ din istoria României. Soţia lui Dinu Patriciu cere împărţirea a 2,3 miliarde de euro (Ziarul Financiar)

Dana Patriciu a cerut Judecătoriei Sectorului 1 ajutorul public judiciar al statului, respectiv scutirea de la plata taxei de trei la sută din suma de 2,3 miliarde de euro cât ar reprezenta, potrivit acesteia, averea totală a soţului ei, Dinu Patriciu. Instanţa va discuta cererea în şedinţă secretă, pe 13 februarie.

Revista presei româneşti cu Magda Prelipceanu