Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Marile semne de întrebare ale accidentului din Muntenegru (România liberă)

Testul eşuat al Guvernului în timpul unei tragedii (Evenimentul Zilei) - De ziua drapelului, România este în doliu naţional. (Gândul) - Un nou acord cu FMI ar anunţa ieşirea din UE (Jurnalul Naţional) - Tortura valorează 20 de milioane! UEFA o lasă pe Steaua să participe în Ligă, dar o monitorizează în următorii cinci ani (Gazeta Sporturilor)

Marile semne de întrebare ale accidentului din Muntenegru (România liberă)

Agenţia de turism care a organizat excursia nu este una neimportantă, cum s-a crezut iniţial, ci o companie care face afaceri de milioane cu statul român. În plus, unul dintre şoferii autocarului era agent de poliţie.
Bilanţul tragediei de la Podgorica în care un autocar s-a prăbuşit de la o înălţime de 40 de metri, a ajuns la 18 morţi şi 29 de răniţi.

Testul eşuat al Guvernului în timpul unei tragedii (Evenimentul Zilei)

Ministerele care trebuiau să intervină în cazul accidentului de autocar din Muntenegru au reacţionat cu o întârziere de şase ore, dar au primit felicitări.
Deşi reprezentanţii agenţiei de turism Mareea Travel au anunţat accidentul la o jumătate de oră, un avion cu oficiali de la Bucureşti a plecat spre Podgoriţa abia după şase ore şi jumătate. În ţară, românii vedeau la televizor, încă de la 20.30, prin ce clipe de groază treceau conaţionalii lor, iar în birourile din ministerele lăudate de premierul Ponta nu se afla decât personalul de serviciu.
Despre celula de criză s-a auzit la ora 23.30, atunci când a fost anunţată de ministrul de Externe, Titus Corlăţean. Abia atunci s-a pus în mişcare mecanismul naţional de salvare
Ieri, premierul Victor Ponta a anuţat că Guvernul plăteşte toate cheltuielile şi dă familiilor victimelor câte 4.000 de lei.

Vulturii pleşuvi ai lui Ponta şi hienele de opoziţie (Gândul)

Cel mai grav accident rutier din istoria Muntenegrului, dar şi din ultimii 30 de ani în România, a dat naştere la efecte perverse printre politicienii de la Bucureşti. Dintr-o tragedie care iscă dacă nu lacrimi, măcar serioase întrebări existenţiale privind viaţa şi moartea, s-a ajuns la o penibilă desfăşurare de forţe de PR. Ministrul liberal al Sănătăţii, Eugen Nicolăescu: dumnealui a anunţat, vrednic pionier, că va merge neîntârziat la spitale, să verifice starea paturilor şi stocurile de medicamente. Nicolăescu a reuşit măcar să-şi facă meseria de bază, cea de contabil: a numărat în direct, la televizor, autospecialele care plecau cu răniţii către spitale.
De ce este nevoie ca un ministru de Externe să se deplaseze la faţa locului într-un caz de accident rutier? Este dumnealui în măsură să accelereze procedurile legale, mai mult decât o pot face ambasadorul şi consulii români din Muntenegru?
Răspunsul este unul singur: ca să dea bine la televizor şi să închidă gura hienelor, conchide jurnalistul Andrei Luca Popescu.

De ziua drapelului, România este în doliu naţional. Pentru a şaptea oară, în ultimii 23 de ani, românii vor păstra tăcerea pentru trei minute (Gândul)

Drapelul va fi arborat în bernă. La ora 12.00 toate activităţile se vor întrerupe pentru păstrarea unui moment de reculegere. În plus, toate manifestările culturale, artistice şi sportive programate pentru această zi vor fi amânate.
Este prima zi în care se va ţine doliu naţional pentru victimele unui accident rutier, deşi au mai existat accidente care au rămas în memoria colectivă a românilor drept adevărate tragedii.
De exemplu, explozia de la Mihăileşti, din 2004. 18 persoane au murit si 13 au fost rănite grav ca urmare a accidentului unui camion care transporta 20 de tone de azotat de amoniu. 
Un alt exemplu trist este catastrofa aviatică de la Baloteşti, din1995. 60 de oameni au murit după ce un avion Airbus A310, cu destinaţia Bruxelles, s-a prăbuşit la doar două minute după decolare.

Un nou acord cu FMI ar anunţa ieşirea din UE (Jurnalul Naţional)

FMI şi-a încheiat misiunea la Bucureşti, scrie analistul Ilie Şerbănescu.
În calitatea sa de agent de vânzări al capitalului privat internaţional, FMI a obţinut, prin presiunile corespunzătoare, lichidarea practic a ultimelor rămăşiţe cu rol strategic de economie românească din România şi nu mai are ce face aici. Va prefera să asiste din afară la prăbuşirea construcţiei artificiale cu un leu tare dar fără economie ridicată cu cei 20 miliarde euro băgaţi pe gât ţării ca să ajungă la băncile străine şi nu la agenţii economici! Construcţie care în mod obiectiv se va nărui când aceşti 20 miliarde euro vor fi rambursaţi ieşind din România! De altfel, neştiind decât una şi bună („statul este de vină, statul să plătească!”), FMI nu mai are ce face într-o ţară în care statul este pe cale de dispariţie, dacă nu chiar a dispărut deja!

Tortura valorează 20 de milioane! UEFA o lasă pe Steaua să participe în Ligă, dar o monitorizează în următorii cinci ani (Gazeta Sporturilor)

Roş-albaştrii debutează în Champions League peste trei săptămîni, cu Vardar, şi mai au de trecut încă două tururi pînă în grupe, de unde s-ar alege cu premii cît bugetul clubului pe doi ani şi jumătate, perioada aproximativă pe care o va petrece Becali în închisoare. UEFA a sancţionat ”Valiza”, dar blînd: excluderea pe un an a clubului din Ghencea e suspendată şi monitorizată pînă în 2018.
 

 
Revista presei româneşti cu Magda Prelipceanu