Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Culise la Bruxelles: noi portofolii în discuţie pentru Corina Creţu? (Adevărul)

Decizie radicală la Transporturi: Ministrul Ioan Rus vrea să scape de moștenirea lui Relu Fenechiu și Dan Șova (Evenimentul Zilei) - Cereţi şi vi se va da, Victor Ponta nu poate să vă refuze! Dar de la Iohannis ce să mai ceri?! (Gândul) - Tragedia care ar fi putut rezolva problema maidanezilor (România Liberă)

Culisele de la Bruxelles: noi portofolii în discuţie pentru Corina Creţu? (Adevărul)

Nimic nu este sigur, deocamdată, atrage atenţia Cristian Unteanu, corespondentul la Bruxelles al ziarului Adevărul. Jocul real stă şi în acest moment sub semnul negocierilor intense în care toate statele membre îşi pun în joc puterea de influenţă, laolaltă cu partidele politice europene şi, evident, Parlamentul European. În cazul propunerii româneşti care rezistă în competiţie, Corina Creţu, mai există două deschideri la fel de interesante. Concret, este foarte posibil să mai poată fi vorba despre postul de Comisar European pentru cooperare internaţională, ajutor umanitar şi reacţia la situaţii de criză şi cel de Comisar European pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale şi incluziune socială. Ambele pot fi deosebit de importante, pentru că fiecare, în domeniul său propriu de responsabilitate, angajează politici fundamentale ale Uniunii Europene.
Jurnalistul reaminteşte care este experienţa Corinei Creţu: 5 ani de zile vice-preşedinta Comisiei pentru dezvoltare, fiind acum membră a Comisiei pentru forţa de muncă şi afaceri sociale, un punct în plus fiind experienţa sa în Comisa specială pentru criza economică, socială şi financiară.În cazul său, ca şi al lui Dacian Cioloş, s-a mai adus argumentul foarte important (de înţeles în orice discuţie la Bruxelles privind politicienii români) că nu a fost implicată în nici un fel de scandal de corupţie.

Decizie radicală la Transporturi: Ministrul Ioan Rus vrea să scape de moștenirea lui Relu Fenechiu și Dan Șova (Evenimentul Zilei)

Ministrul Transporturilor vrea să regândească modalitatea de construire a drumurilor și de numire a managerilor privați. El așteaptă acum ca inspectorii Curții de Conturi să îi spună ce probleme au lăsat în urmă ceilalți miniștri. Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a dezvăluit, în cadrul unui interviu acordat ziarului „Evenimentul Zilei”, că a început un control al Curții de Conturi - pentru a vedea dacă sunt probleme în instituția care o conduce, că va reevalua managerii privați ai companiilor aflate în subordine și că vrea să modifice legislația și modalitatea de construire a drumurilor.

Cereţi şi vi se va da, Victor Ponta nu poate să vă refuze! Dar de la Iohannis ce să mai ceri?! (Gândul)

"De la Iaşi, liderii ACL au transmis o ştire de adormit electoratul: PNL şi PD-L vor depune o moţiune de cenzură împotriva Guvernului Ponta. De ce se lansează într-o operaţiune neinteresantă care nu-i trage scaunul de premier de sub şezut? Fiindcă nu prea ştiu cu ce să umple campania electorală.
Pentru Victor Ponta e foarte uşor. Călare pe sacul cu bani, cu mapa de ordonanţe în braţe şi pixul în gură, campania lui electorală se reduce la „Eu dau!”. Electorată, CAS mai mic, amnistii fiscale, garanţii la credite, ajutoare sociale etc., cereţi şi vi se va da orice până la alegeri, dacă premierul simte că, scuturând pomul în care cresc bani, culege, în schimb, voturi. Pentru Klaus Iohannis însă, care nu are, concret, ce să dea, campania este mult mai dificilă, deoarece se axează pe „Voi face!”. În scurtul timp care a mai rămas până la scrutin, dl Iohannis, dacă vrea să-l învingă pe Victor Ponta, trebuie să poată mai mult". Articolul este semnat de Rodica Ciobanu. Integral pe gandul.info

Tragedia care ar fi putut rezolva problema maidanezilor (România Liberă)

La un an de la moartea dramatică a unui copil, sfâşiat de maidanezii din Bucureşti, RL face un bilanţ al măsurilor luate de atunci încoace pentru a rezolva problema câinilor fără stăpân şi pentru a-i pedepsi pe vinovaţi. Cele mai noi statistici ale Autorității pentru Supravegherea și Protecția Animalelor arată că de un an încoace au fost prinși 34.000 de maidanezi, aproape jumătate dintre ei fiind eutanasiați, restul adoptați. Altă estimare arată că pe străzile Capitalei ar mai fi acum 20.000 de câini fără stăpân. Tot ce s-a întâmplat în ultimul an, în privința felului în care este gestionată problema câinilor de pe străzi, are la bază o nouă lege în domeniu. Deși normele de aplicare ale legii au fost contestate în instanță de apărătorii animalelor, autoritățile Bucureștiului s-au arătat până acum hotărâte să meargă înainte cu programul de eliberare a străzilor de câini.