Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


„Alimente pentru Est“: 4 metode prin care sunt alterate calitativ produsele de pe piaţa românească (Adevărul)

alimente.jpg

Funcţionarii europeni au descoperit că există producători care plasează pe diverse pieţe produse cu arome şi compoziţii diferite, cu un ingredient principal diferit, dar având acelaşi aspect şi acelaşi ambalaj, scrie ziarul Adevărul
Funcţionarii europeni au descoperit că există producători care plasează pe diverse pieţe produse cu arome şi compoziţii diferite, cu un ingredient principal diferit, dar având acelaşi aspect şi acelaşi ambalaj, scrie ziarul Adevărul
Image source: 
adevarul.ro

România cumpără 10.000 de flacoane de imunoglobulină (Evenimentul Zilei) - Fermierii încep să livreze cutii cu carne proaspătă direct la uşa clientului - Marca Dacia, evaluată la 1,5 miliarde de dolari (România Liberă)

Soluție doar pe termen scurt. România cumpără 10.000 de flacoane de imunoglobulină (Evenimentul Zilei)

După ce a declanșat mecanismul de protecție civilă, România va cumpăra imunoglobulină din Uniunea Europeană și țările NATO. Cantitatea solicitată prin alertă ajunge, însă, pentru doar două luni bolnavilor din țara noastră, care oricum mai au de așteptat până le vor primi. Soluție pe termen lung nu s-au găsit deocamdată, dar ministrul Sorina Pintea vorbește și de o posibilă majorare a prețului.
Anual, România are nevoie de 956 kg de imunoglobulină, iar pacienții așteaptă de nouă luni cu sufletul la gură, după cum puteți citi azi în ziar. Din articol reiese că aproximativ 200 de bolnavi sunt dependenți de imunoglobulină, o parte dintre ei fiind copii.

 

„Alimente pentru Est“: 4 metode prin care sunt alterate calitativ produsele de pe piaţa românească (Adevărul)

Draftul unui raport al Parlamentului European (PE) despre dubla calitate a produselor comercializate la nivelul Uniunii Europene anunţă un cutremur de proporţii în domeniu. Demarată în 2013, investigaţia Comisiei Europene scoate la lumină acum o serie de practici incorecte, dacă nu chiar ilegale ale jucătorilor de pe piaţă care furnizează aceleaşi produse, dar cu standarde diferite pentru pieţele din Est şi din Vest.
„Deşi denumirea de marcă, designul ambalajului şi aspectul de comercializare la prima vedere sunt identice, mai multe cercetări efectuate în diferite state membre au relevat în cadrul pieţei unice a UE produse care au compoziţii clar diferite din punct de vedere al reţetei, materiilor prime utilizate, toate acestea depinzând de ţara de cumpărare“, arată Raportul întocmit de Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din PE.
Iar concluziile şocante nu se opresc aici: investigaţia arată că aceste practici nu au fost descoperite exclusiv în industria alimentară.
Documentul Parlamentului European este datat 27 februarie 2018.

 

Fermierii încep să livreze cutii cu carne proaspătă direct la uşa clientului: 250-500 de lei pentru 5 kg de vită angus (Ziarul Financiar)

Crescătorii de animale din România au început să li­vreze cutii cu carne proaspătă direct la uşa consuma­to­ru­lui final, în încercarea de a scăpa de taxa de raft impusă de retaileri, dar şi de intermediarii care pun presiune pe preţ.
„Ne-am apucat să livrăm direct pentru că nu reuşeam să fim prezenţi în multe magazine, pentru a sări taxa de raft şi pentru a ajunge direct la clientul final. E complicat să ne facem magazine proprii. Vindem 5-10% din pro­ducţie prin livrări directe şi 90% prin marii comercianţi“, a spus Dan Spătaru, administratorul grupului de firme Meat Box, care creşte 18.000 de porci pe an în fermele proprii din judeţele Braşov şi Brăila.
Preţul unei cutii cu carne de porc Meat Box începe de la 60 de lei pentru patru kilograme de carne şi ajunge la 180 de lei pentru 12 kilograme. Compania distribuie marfa folosind propria maşină, în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi Braşov.

 

Marca Dacia, evaluată la 1,5 miliarde de dolari (România Liberă)

Dacia ocupă locul 60 în clasamentul celor mai valoroase mărci auto din lume, realizat de Brand Finance Auto, fiind evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Valoarea mărcii a crescut de la 858 de milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde dolari în 2018.
„Dacia este binecunoscută nu numai în România, ci a devenit incredibil de populară în Franţa, Marea Britanie şi Polonia”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.
Mercedes-Benz a depăşit Toyota şi BMW şi a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, în creştere cu 24%, la 43,9 miliarde de dolari. 
Grupul Volkswagen are cel mai valoros portofoliu, evaluat la 75,8 miliarde de dolari.
Brand Finance este o companie de strategie, consultanţă şi evaluare a mărcilor, cu birouri în 20 de ţări.

Revista presei românești - 7 martie 2018
1020