Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Portret de învingător: Tibi Ușeriu, românul care sfidează legile naturii (Cotidianul)

useriu.jpg

Tiberiu Uşeriu câştigă pentru a treia oară consecutiv maratonul considerat cel mai dur din lume
Image source: 
Facebook/Tiberiu Ușeriu

Cel mai mare proiect de infrastructură urbană din România nu are recepția făcută nici la 7 ani de la inaugurare (Hotnews.ro) - De ce ar fi ilegală o nouă taxă de primă înmatriculare auto (Adevărul) - În Ungaria, 73% din locuinţe au gaze, iar consumul creşte constant. Românii ard vreascuri, dar se plâng că nu au piaţă pentru resursele din Marea Neagră (Ziarul Financiar) - Toate drumurile duc în Gruia (Gazeta Sporturilor)

Portret de învingător: Tibi Ușeriu, românul care sfidează legile naturii (Cotidianul)

Epuizat, înfometat, abia mergând, Tiberiu Ușeriu cade și se ridică spectaculos, tocmai când se credea că va abandona. Deși foarte obosit, el nu renunță la cursă. Impresionați de voința sa, medicii de la punctul de control din Inuvik l-au examinat și i-au dat voie să continue. Mai avea câțiva kilometri până la finiș. Probabil cei mai grei.
Tibi Uşeriu a câştigat pentru a treia oară consecutiv Maratonul Arctic Ultra 6633. El a parcurs peste 380 de mile în mai puţin de 173 de ore.
Uşeriu a îndurat condiţii extreme de temperatură, a suferit degerături, umflături ale feţei, dar nu a abandonat cursa, în care au mai rămas doar şase concurenţi pe traseu.
El devine astfel singurul din lume cu trei titluri la activ, după ce a fost primul şi la ediţiile din 2016 şi 2017.

 

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect de infrastructură urbană din România - nu are recepția făcută nici la 7 ani de la inaugurare. Lucrarea de 240 milioane euro a început să se degradeze (Hotnews.ro)

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect de infrastructura din Romania - nu are receptia facuta nici la 7 ani de la inaugurare. In mod normal, Primaria trebuia sa faca prima receptie la terminarea lucrarilor, moment din care incepea sa curga garantia, iar apoi receptia finala dupa expirarea perioadei de garantie. Din 2011, cand a fost inaugurat nu s-a facut niciuna, pasajul fiind in tot acest timp in intretinerea constructorului. Pe acesta au aparut gropi, luminile arse nu sunt schimbate, iar hobanele si partea metalica au inceput sa rugineasca. Pasajul a fost inaugurat in iunie 2011 de primarul Sorin Oprescu si a costat 240 milioane de euro.

 

De ce ar fi ilegală o nouă taxă de primă înmatriculare auto (Adevărul)

În spaţiul public a apărut informaţia conform căreia Ministerul Mediului pregăteşte introducerea, pentru trei ani, a unei taxe auto începând din această vară, fiind înaintate variante de taxare cuprinse între 50 şi 3.000 de euro.
Prin impunerea unei astfel de taxe, guvernul nu va face decât să reintroducă o taxă care va deranja Bruxelles-ul care a considerat-o tot timpul ilegală, atrag atenţia specialiştii. Şi celelalte forme ale acestei taxe, indiferent cum s-a numit – taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu -, au fost aspru criticate inclusiv de Comisia Europeană şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), autorităţile cerând României să modifice legislaţia astfel încât să nu se mai încalce Tratatul European. 
519.000 de mașini rulate au fost introduse anul trecut în România, mai mult cu 74,55% față de 2016.

În Ungaria, 73% din locuinţe au gaze, iar consumul creşte constant. Românii ard vreascuri, dar se plâng că nu au piaţă pentru resursele din Marea Neagră (Ziarul Financiar)

Lungimea reţelei de distribuţie a gazelor naturale în Ungaria a crescut de aproape 4 ori din 1990 până în 2016, ajungând la circa 84.000 de kilometri, dublu faţă de cât are România. În acelaşi interval, numărul clienţilor casnici racordaţi la reţeaua maghiară de gaze s-a dublat, ajungând în 2016 la 3,2 milioane de gospodării, 73% din total. În România, vreascurile sau cocenii rămân sursa principală de căldură, doar una din trei locuinţe fiind conectată de reaţeaua de gaze. Comparaţia dintre cele două state vecine oglindeşte incapacitatea României de a folosi local avantajele naturale şi abilitatea Ungariei, ţară care importă 90% din gazul necesar, în a-şi crea bogăţie internă pe resursele altora. În acest context, în absenţa oricărei politici pentru susţinerea producţiei de energie pe bază de gaze, a petrochimiei, industriei de îngrăşăminte, industriei farma şi implicit a conectării consumatorilor casnici la reţele, producţia suplimentară de gaze din Marea Neagră pare acum mai degrabă o problemă pentru România decât o oportunitate. În acest sens, se lucrează foarte activ la planurile de export, tot spre Ungaria.

 

Toate drumurile duc în Gruia (Gazeta Sporturilor)

Mai sunt două zile până la marele derby CFR – FCSB, o partidă care se anunță sold-out. Mai sunt doar 2.000 de bilete 
Clujenii au numai 3 goluri primite pe teren propiu, caz unic în Europa.
Dică pregătește marea surpriză: Alibec titular în locul lui Gnohere.

Revista presei românești - 16 martie 2018
298