Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


De ce ministrul de interne, Carmen Dan răspunde pentru violențele jandarmilor (G4Media.ro)

carmen_dan1.jpg

Image source: 
Facebook / Carmen Dan

Toți procurorii mobilizați pentru ancheta ce vizează violențele de la mitingul diasporei (Adevărul); Lupta cu pesta porcină, atentat la economia națională (Adevărul); Infrastructura de pe litoral bate pasul pe loc de 35 de ani (România liberă)

De ce ministrul de interne, Carmen Dan răspunde pentru violențele jandarmilor (G4Media.ro)

Ministrul de interne, Carmen Dan, a încercat să evite orice răspundere după reprimarea violentă a protestului de vineri de către Jandarmerie, însă cadrul legal o obligă să convoace, în situații de urgență, o structură care se află în directa sa subordonare. Această structură se numește Centrul Național de Conducere a Acțiunilor de Ordine Publică. Potrivit informațiilor G4Media.ro, instituțiile/armele care compun Centrul de Decizie au fost convocate la Ministerul de Interne în seara zilei de vineri, iar ședința s-a prelungit până după ora 3 dimineața. În această situație, Carmen Dan este direct răspunzătoare pentru abuzurile forțelor de ordine și pentru deciziile luate, au declarat pentru G4Media.ro surse din rândul forțelor de ordine. De altfel, presa centrală scrie că ministrul Carmen Dan s-a aflat în sediul MAI până sâmbătă dimineață în jurul orei 03.30. Această situație de criză a apărut vineri, iar Ministrul de interne are obligația să lămurească public dacă deciziile au fost luate respectând pașii instituționali. În această situație ministrul Carmen Dan are responsabilitatea finală. Dacă nu a acționat în baza acestui HG, trebuie să explice de ce nu a respectat legea.

 

Toți procurorii mobilizați pentru ancheta ce vizează violențele de la mitingul diasporei (Adevărul)

Procurorii de la Parchetul Militar extind cercetările în dosarul deschis în urma violenţelor de la protestul de vineri seară, din Piaţa Victoriei, urmând a fi vizate nu doar infracţiuni de purtare abuzivă, abuz în serviciu ci şi pentru infracţiunea de neglijenţă în serviciu.

Aproape 60 de protestatari s-au prezentat la Institutul Naţional de Medicină Legală (INML) pentru a obţine certificate medico-legale.

Anchetatorii extind cercetările după ce jandarmii şi-au lăsat în urmă cei doi colegi agresaţi de câţiva dintre participanţii la manifestaţie, a anunţat prim procurorul Parchetului Militar, Ionel Corbu. Reprezentantul Pachetului Militar a precizat şi că toţi procurorii Parchetului Militar lucrează la această speţă şi că, dacă va fi cazul, vor fi chemaţi şi cei aflaţi în concediu de odihnă.

 

Lupta cu pesta porcină, atentat la economia națională (Adevărul)

Lupta împotriva pestei porcine determină măsuri aberante. Răspândirea virusului i-ar putea duce la faliment nu numai pe crescătorii de animale, dar mai nou și pe cei care cultivă porumb, obligați să distrugă culturile. Patronatele din industria alimentară califică măsurile autorităților drept sabotaj la economia națională. Ordinele emise în ultimele zile cu privire la neutralizarea culturilor agricole afectate de mistreți, precum și la uciderea mistreților și prădătorilor din zona focarelor au stârnit controverse puternice. Cap de listă în topul confuziei este ministrul Agriculturii, Petre Daea. Ministrul a dat ordin ca acolo unde mistreții ar fi putut ajunge la culturile agricole în căutarea hranei, acestea să fie distruse. Consecințele nu se vor lăsa așteptate, atrag atenția patronatele din industria alimentară. S-a ajuns aici din indolența unor funcționari ai statului care aveau obligația să ia măsuri la timp, spune Dragoș Frumosu liderul Federației Naționale a Sindicatelor din Industria Alimentară.

 

Infrastructura de pe litoral bate pasul pe loc de 35 de ani (România liberă)

De trei decenii și jumătate nu s-a investit aproape nimic în infrastructura de pe litoral, iar numărul de mașini a devenit, vara, sufocant. Autoritățile au promis o șosea cu patru benzi care să lege stațiunile din sud, dar nu s-a făcut nimic concret în acest sens. Cea mai la îndemână și probabil cea mai ieftină soluție pentru descongestionarea traficului între stațiuni ar fi transportul feroviar, așa cum se întâmplă, de exemplu, pe Coasta de Azur. Numai că este nevoie de investiții și în acest domeniu. Linia ferată Constanța-Mangalia nu este nici acum electrificată, iar numărul de trenuri care circulă zilnic pe aici este mai mic decât în 1983.

Revista presei românești din 14 august 2018
558