Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Secretele COLECTIV: Procurorii au chemat la audieri, ca martori, zeci de medici ATI de la spitalele care au tratat răniții (Libertatea)

emanuel-albu.jpg

Dr. Emanuel Albu, chirurg plastician la Spitalul Universitar, este unul dintre medicii audiați de procurori
Image source: 
site-ul ziarului Libertatea

Biserica suntem noi, iar Marea Catedrală este a întregului popor român (România Liberă) - Capitala are mai puţine tramvaie şi autobuze decât în 1990, dar este lider european la blocaje în trafic. Care sunt soluţiile? (Ziarul Financiar) - Baftă, ragazzi! (Gazeta Sporturilor)

SECRETELE "COLECTIV": Procurorii au chemat la audieri, ca martori, zeci de medici ATI de la cele 12 spitale care au tratat răniții de la „Colectiv”! ”Nici măcar piele pentru grefe nu exista, dar ministerul spunea că avem de toate!”  (Libertatea)

16 familii ai căror copii și părinți, frați și surori au murit după incendiul de la „Colectiv” au depus în vara lui 2018 o plângere penală, cerând inculparea șefilor din Sănătate, a managerilor de spital și a tuturor celor care le-au ascuns adevărul și au micșorat, spun ei, șansele de viață ale pacienților. Sunt vizați de plângere ministrul Bănicioiu, secretarul de stat Arafat și alți responsabili, unii nominalizați de părinți, alții doar sugerați. 
Cu procesul „Colectiv” târându-se prin cabinetele procurorilor și în instanță de trei ani, familiile nu și-au pus prea mari speranțe.
Dosarul a ajuns la Înalta Curte de Casație și Justiție. Cu un ritm de două ori pe săptămână, au fost și vor fi chemați, ca martori, mulți dintre doctori, povestesc, pentru Libertatea, cei audiați și cei citați. Procurorii au stat de vorbă, în primul rând, cu medicii ATI, specialitate care a fost în prima linie a salvării bolnavilor. De asemenea, au fost chemați și medici de chirurgie plastică și reparatorie, cei care au făcut grefele care să înlocuiască pielea arsă. 
Unele dintre audierile de martori au durat și patru ore. 
Audiat a fost și Emanuel Albu, chirurg plastician la Spitalul Universitar. 
Albu a scris încă de la prima vizită de dimineață la bolnavi, în prima zi după „Colectiv”, că bolnavii trebuie transferați, pentru că spitalul său nu le poate face tratamentul necesar. Au mai trecut 8 zile până la primul transport al marilor arși în străinătate! 
„Mădălina a fost scoasă din avionul de Olanda pe o minciună! Nici acum, după trei ani, Spitalul de Urgență Floreasca nu ne dă dosarul medical al fetei mele moarte după ce n-a mai fost transportată deloc!” - Elena Strugaru, mama Mădălinei, fata de 29 de ani, care a murit în Spitalul Floreasca .

Transportul public în Bucureşti, studiu de caz: Capitala are mai puţine tramvaie şi autobuze decât în 1990, dar este lider european la blocaje în trafic. Care sunt soluţiile? (Ziarul Financiar)

Potrivit unor date trimise de RATB (Regia Autonomă de Transport Bucureşti), transformată recent în STB (Societatea de Transport Bucureşti) la începutul acestui an, parcul activ numără 1.369 de vehicule, 285 tramvaie, 185 troleibuze şi 899 auto­buze. În niciun tramvai şi niciun auto­buz din Bucureşti nu există aer con­diţio­nat, ve­chi­mea medie a parcului fiind de circa 9,4 ani. Există însă şi vehicule cu zeci de ani la activ.
Potrivit statisticilor publicate de Comisia Europeană, România este a opta cea mai congestionată ţară din UE, pe primele locuri fiind Marea Britanie, Belgia şi Italia. La polul opus se află Finlanda, ţările baltice sau Suedia. În alte studii, care analizează marile oraşe ale lumii, lucrurile stau şi mai rău. Astfel, Bucureştiul este al cincilea oraş la nivel mondial în materie de probleme ale traficului rutier şi primul în Europa.
În medie, bucureştenii petrec în trafic un timp suplimentar de 50%, mai mult decât în Istanbul sau Rio de Janeiro, arată studiul Tom Tom Traffic Index realizat de com­pania olandeză de navigare şi cartografiere Tom Tom.
În vara acestui an, Primăria Bucu­reş­tiului anunţa că va lansa până la finalul lui 2018 o aplicaţie prin care călătorii de pe RATB să-şi poată alege ruta optimă între două puncte de pe raza municipiului Bucureşti, fiindu-le comunicat şi timpul estimat de aşteptare până la sosirea vehiculului dorit. Aplicaţia nu este disponibilă.
Idei de fluidizare a traficului şi de regândire a transportului public în comun au venit şi din mediul privat. 

Biserica suntem noi, iar Marea Catedrală este a întregului popor român (România Liberă)

Profesorul Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice, prezintă istoria, de peste 120 de ani, a proiectului Catedralei Mântuirii. Ideea i-a aparținut primului rege al României, Carol I, care, deși era de altă religie, a venit să conducă un popor ortodox și a înțeles că românii trebuie să aibă un asemenea monument excepțional. Imediat după cucerirea Independenței, Carol I a oferit, pentru Catedrală, suma de cinci milioane de lei aur.

Baftă, ragazzi! (Gazeta Sporturilor)

În această seară, de la ora 19, elevii lui Rădoi își vor afla adversarii la turneul final EURO 2019, din Italia (16 – 30 iunie).
Tricolorii sunt în urna a treia. În primele două se găsesc numai naționale extrem de puternice. Pentru atingerea obiectivului declarat, semifinala, reprezentativa noastră trebuie să câștige grupa sau să fie cel mai bun loc 2.

Revista presei românești - 23 noiembrie 2018
590