Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Deşi a negociat cu toate partidele, premierul desemnat Ludovic Orban nu are nicio promisiune pentru învestitura guvernului (Ziarul Financiar)

Ludovic Orban cumparare voturi.jpg

Ludovic Orban mai are timp până vineri să vină în faţa Parlamentului cu o echipă şi un program de guvernare.
Ludovic Orban mai are timp până vineri să vină în faţa Parlamentului cu o echipă şi un program de guvernare.
Image source: 
RFI România (arhivă)

Ministrul Transporturilor, lăsat singur - Cuc de PSD (Adevărul) - Drumul vaccinurilor antigripale către pacienți. De ce nu ajung dozele la medici (Evenimentul Zilei) - Proiectul Oxigen: ce impact va avea interzicerea sau taxarea mașinilor mai poluante de Euro 5 (Pressone)

Deşi a negociat cu toate partidele, premierul desemnat Ludovic Orban nu are nicio promisiune pentru învestitura guvernului (Ziarul Financiar)

„Să nu vă atingeți de taxe”, „Să prezentați mai întâi bugetul pe 2020”, „Să nu dați afară bugetari” sau, dimpotrivă „Să veniți cu o restructurare” - iată câteva dintre condițiile pe care partidele le-au pus premierului desemnat Ludovic Orban pentru a susține la învestitură un guvern minoritar al PNL.
Orban atrage atenția că „Nu poţi cere PNL decât ceea ce poate da PNL. Nu poţi să condiţionezi PNL de lucruri pe care nu le poate oferi PNL. Nu suntem în situaţia votului de la moţiunea de cenzură. Nu avem timp să convingem oamenii. Suntem obligaţi ca în termen de maximum 10 zile să venim cu lista guvernului”.
După aproape o săptămână de negocieri cu partidele şi de întâlniri cu reprezentanţi ai instituţiilor – BNR sau Camera de Comerţ şi Industrie a României – Ludovic Orban a rămas tot cu mâinile goale. Mai are timp până vineri să vină în faţa Parlamentului cu o echipă şi un program de guvernare.
În afara sferei politicului, vânzoleala este aproape inexistentă în aceste zile pentru că mediul de afaceri şi investitorii nu se aşteaptă la cutremure.
„Aşteptăm de la noul guvern să fie probusiness şi să fie pragmatic. Şi toate energiile de negociere să le canalizeze pe discuţiile pe bugetul european (negocierile pentru exerciţiul financiar 2021 - 2027, aflate în toi – n.red.), sintetizează Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).

Ministrul Transporturilor, lăsat singur - Cuc de PSD (Adevărul)

Liderul PSD Neamţ, Ionel Arsene, i-ar fi cerut lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, să reţină avioanele cu parlamentari la sol în ziua moţiunii, susţin surse politice pentru „Adevărul“. Cuc s-a conformat, dar s-a lovit de refuzul şefei TAROM, pe care apoi a dat-o afară. Între timp, DNA a intrat pe fir. Ministrul se plânge acum că partidul l-a abandonat.
Ionel Arsene, liderul filialei Neamţ, a fost unul dintre negociatorii PSD la votul pentru moţiunea de cenzură, încercând să menţină Guvernul Dăncilă la Putere. Arsene s-a remarcat ca locotenent al fostului lider PSD Liviu Dragnea, apoi a încercat să se facă util şi Vioricăi Dăncilă. Unul dintre oamenii de încrederi ai baronului moldovean este Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor. Cuc a fost promovat politic de liderul PSD Giurgiu, Niculae Bădălău, însă l-a trdădat şi a fost trecut pe linie moartă. Ulterior, la ordinul lui Liviu Dragnea, Ionel Arsene l-a „transferat“ pe Cuc din filiala Giurgiu în filiala Neamţ, pe care o conduce. La acel moment, Cuc se număra printre favoriţii lui Dragnea. 
În calitate de şef direct, Arsene, poreclit „Şoseţică“, i-a cerut lui Răzvan Cuc să amâne zborurile TAROM spre Bucureşti în care se aflau parlamentari ai Opoziţiei în ziua moţiunii, susţin surse politice pentru Adevarul. Liderii PSD estimau că în cursele interne operate de TAROM sunt cinci-şase parlamentari ai Opoziţiei, iar absenţa de la votul moţunii de cenzură ar fi putut înclina decisiv balanţa în favoarea Guvernului Dăncilă. Moţiunea a trecut până la urmă cu 238 de voturi,  doar cinci peste limita majorităţii. Acum, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a plâns apropiaţilor că partidul i-a întors spatele, deşi el a încercat să salveze guvernarea, susţin surse politice pentru „Adevărul“.

Drumul vaccinurilor antigripale către pacienți. De ce nu ajung dozele la medici (Evenimentul Zilei)

De la 15 octombrie, România a intrat în plin sezon gripal, iar virusul va face prăpăd anul acesta, anunță medicii. În contextul în care aproximativ 200 de oameni au murit în 2018, din cauza gripei, și dat fiind că Ministerul Sănătății a comunicat achiziționarea a 1.500.000 de vaccinuri, românii s-au înghesuit la ușile cabinetelor medicilor de familie, pentru a se imuniza. În zadar însă! Vaccinurile lipsesc, susțin medicii, care au solicitat sute de doze, primind în schimb, în cele mai fericite cazuri, câteva zeci. Aceștia sunt extrem de revoltați, susținând că reprezentanții Ministerului ies în presă și anunță campania de vaccinare, chiar dacă, în realitate dozele nu au fost distribuite.
Traseul vaccinurilor este următorul: fiecare medic trimite o listă cu persoanele cu risc la Direcția de Sănătate Publică, care trimite listele la Ministerul Sănătății, care la rându-i le totalizează și face licitație. Ulterior, firma care câștigă licitația le distribuie prin DSP în tranșe, în funcție de solicitările fiecărui județ.

Proiectul Oxigen: ce impact va avea interzicerea sau taxarea mașinilor mai poluante de Euro 5 (Pressone)

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului este, de fapt, doar o parte a centrului orașului, delimitată de Piața Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – șos Ștefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Șincai – str. Lânăriei – Calea Șerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – șos. Pandurilor – șos. Cotroceni – Splaiul Independenței – str. Știrbei Vodă – str. Berzei – str. Buzești – Piața Victoriei.
Multe puncte în care se depășesc de zeci de ori pe an valorile permise se află în afara perimetrului ZACA hotărât de PMB.
Nu există un studiu de impact asupra traficului pe arterele periferice acestui perimetru, în special pe inelul median, care va prelua, cel mai probabil, cea mai mare parte a traficului interzis în perimetrul ZACA. Blocajele în trafic ar putea să se mărească pe aceste artere, fapt care ar duce la și mai multă poluare.
Nu există un studiu de impact care să cuantifice câte mașini non-Euro, Euro 1 și Euro 2 există nu doar în București, ci exact în zona ZACA. 
Primăria București susține că proprietarii mașinilor mai poluante de Euro 3 vor fi susținuți financiar prin vouchere de casare prin care-și vor putea cumpăra inclusiv electrocasnice. Totuși, vorbim despre 444.647 de proprietari! Cum va reuși PMB să susțină financiar aproape jumătate de milion de oameni este imposibil de spus.
Pe de o parte, inițiativa Primăriei este binevenită, având în vedere calitatea execrabilă a aerului în oraș și impactul acesteia asupra sănătății localnicilor. Pe de altă parte, investițiile în mijloacele de transport alternativ sunt ridicole.

Revista presei românești - 21 octombrie 2019