Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Guvernul discută cu BNR şi mediul de afaceri pachetul de măsuri de urgenţă pentru atenuarea căderii economice (Ziarul Financiar)

guvern.jpg

„Grupul de Lucru Interinstituţional“ s-a reunit pentru evaluarea impactului economic, financiar şi bugetar asupra României, generat de efectele epidemiei.
„Grupul de Lucru Interinstituţional“ s-a reunit miercuri, 11 martie, pentru evaluarea impactului economic, financiar şi bugetar asupra României, generat de efectele epidemiei.
Image source: 
site-ul Guvernului României

200 de ventilatoare, achiziționate în regim de urgență (Libertatea) - Dragi liberali, e momentul responsabilitatii! (Ziare.com) - Care sunt planurile pentru autostrada Comarnic - Brașov. Ce loturi vor fi prioritare și când ar putea fi terminată (HotNews.ro)

200 de ventilatoare, achiziționate în regim de urgență (Libertatea)

România are, în acest moment, 4.600 de paturi ATI, din care 2.000 sunt ”de terapie intensivă complexă”, conform medicului Dorel Săndesc, șeful asociației ATI din România.

Dintre cele 2.000 de paturi, aproximativ 1.000 au aparat de ventilație, dar cifra nu este încă confirmată oficial, autoritățile fac calculele.

Miza este aceea de a crește rapid numărul de paturi dotate, ”numai că rapid e un termen relativ, în condițiile în care cererea de aparatură medicală este uriașă în acest moment”, a spus un specialist din industria farmaceutică.

Licitația a fost câștigată de firma Alpha Medica, cu produsul Hamilton T1, un ventilator elvețian portabil, ”unul dintre cele mai bune modele din lume”, după cum au declarat pentru Libertatea surse din industria farmaceutică.

„Epidemia“ cu noul virus gripal a fost reclasificată ca „pandemie“: Guvernul discută cu BNR şi mediul de afaceri pachetul de măsuri de urgenţă pentru atenuarea căderii economice (Ziarul Financiar)

Şi pentru mediul economic şi pentru mediul politic dubiile s-au risipit:  nu mai vorbim acum de „dacă“ cri­za, reclasificată miercuri „pande­mie“ de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), va lovi economia, ci „cu ce intensitate“. Iar întrebare este: care sunt soluţiile rapide şi apoi de durată pentru atenuarea impactului.

Întrebările sunt multe, nesiguranţa mare şi pro­punerile cu duiumul. Certitudinea, cât va ţine ea, este că, deocamdată, guvernatorul BNR Mugur Isărescu  ţine în frâu cursul valu­tar, iar dobânzile nu cresc. În schimb, Bursa de la Bucu­reşti continuă să sufere, cu toţi indicii pe roşu şi cu o cădere a BET, miercuri, de 3,9%. Cum un rău nu vine niciodată singur, războiul de pe piaţa mon­dială a petrolului adaugă încă un lest pe re­zultatul companiilor din energie. OMV Petrom a căzut ieri cu 5,9% sau Romgaz cu 4,3%

Aseară la sediul guvernului din Victoriei s-a reunit „Grupul de Lucru Interinstituţional“ pentru evaluarea impactului economic, financiar şi bugetar asupra României, generat de efectele epidemiei. Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, şedinţa a fost prezidată de preşedintele Klaus Iohannis. Au fost invitaţi între alţii Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, Daniel Dăianu, preşedinte al Consiliului Fiscal şi reprezentanţii mediului de afaceri.

Dragi liberali, e momentul responsabilitatii! (Ziare.com)

Investirea guvernului Citu este acum in cea mai mare masura in mana PNL si principala suspiciune pe care liberalii trebuie sa o inlature este ca sunt dispusi sa-si tranteasca propriul guvern pentru a mai face un pas spre anticipate, adica gestul de maxima iresponsabilitate, scrie Ioana Ene Dogioiu.

Cred - continua jurnalista - ca liberalii ar trebui sa voteze cu bilele la vedere, asa cum au mai facut-o atunci cand au avut ceva de demonstrat. Si daca ei o vor face, principala miza pentru ca guvernul sa pice, respectiv sa le fie lor imputata neinvestirea, va fi inlaturata si probabil guvernul va trece.

USR, PMP, Pro Romania au anuntat ca vot vota investirea. Cel mai probabil o va face si UDMR si PSD nu cred ca isi va asuma sa ramana singurul in poza iresponsabilitatii...

Integral pe site-ul ziare.com.

OFICIAL Care sunt planurile pentru autostrada Comarnic - Brașov. Ce loturi vor fi prioritare și când ar putea fi terminată (HotNews.ro)

Autostrada Comarnic - Brașov (Râșnov) va avea circa 52 de kilometri, va costa circa 1,2 miliarde de euro, va fi împărțită în cinci loturi, iar cu prioritate vor fi realizate tronsoanele care vor asigura variantele de ocolire pentru Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga, se arată într-o notă de informare a Ministerului Transporturilor privind stadiul implementării proiectului. Pentru alte tronsoane va fi redesenat traseul în zona stațiunilor - la Bușteni va fi un nou traseu prin tuneluri - iar finalizarea întregului proiect este gândită pentru perioada 2025-2026.