Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Începe adevărata criză: Jumătate dintre angajaţii aflaţi în şomaj tehnic vor rămâne fără loc de muncă (Ziarul Financiar)

cv.jpg

Impactul cauzat de pandemie asupra pieței muncii în România a fost unul puternic, iar efectele pandemiei sunt mult mai mari decât cele ale crizei din 2008-2009.
Image source: 
Pixabay (Ilustrație)

O minciună de care Nelu Tătaru ne putea scuti: Vom depolitiza spitalele! (Newsweek) - Groparii Justiţiei au început să arunce vina unii pe alţii. Culisele negocierilor dintre Dragnea, Dăncilă şi Toader (Adevărul) - După 9 ani, linia turistică Bucharest City Tour nu va funcționa în 2020 (Libertatea)

Începe adevărata criză: Jumătate dintre angajaţii aflaţi în şomaj tehnic vor rămâne fără loc de muncă (Ziarul Financiar)

 

Bilanţul pieţei muncii la finalul perioadei de acordare a șomajului tehnic: 596.000 de angajaţi aveau contractele de muncă suspendate, iar 430.000 de persoane au rămas fără un loc de muncă.

După 1 iunie, sprijinul pentru acordarea şomajului tehnic va fi acordat de stat doar pentru angajaţii din industriile unde restricţiile vor fi menţinute. Pentru angajaţii care se vor întoarce la lucru din şomaj tehnic, statul va plăti companiilor 41,5% din salariul de bază pentru o perioadă de trei luni.

Sorina Faier, managing partner în cadrul companiei de executive search Elite Searchers, a declarat pentru ZF că „După încetarea sprijinului de şomaj tehnic de pe 1 iunie, situaţia nu va arăta bine. Din estimările clienţilor noştri, aproximativ jumătate din angajaţii aflaţi în şomaj tehnic vor rămâne fără loc de muncă. Multe companii îşi vor restrânge activitatea, vor da faliment. Soluția acestor angajați este să se reprofileze, să se îndrepte către îndustriile care nu sunt afectate în această perioadă”. Ea mai spune că impactul cauzat de pandemie asupra pieței muncii în România a fost unul puternic, iar efectele pandemiei sunt mult mai mari decât cele ale crizei din 2008-2009.

 

O minciună de care Nelu Tătaru ne putea scuti: Vom depolitiza spitalele! (Newsweek)

 

"Ministrul Nelu Tătaru a fost o prezență încurajatoare în ultimele luni, dar promisiunea sa că va depolitiza spitalele este lipsită de credibilitate. Chiar el e responsabil de înlocuirea clientelei pesediste cu oamenii PNL", scrie jurnalistul Mircea Marian.

"La Baia Mare, de exemplu, Tătaru a scos-o pe Sorina Pintea de la conducerea SJU Maramureș, dar în locul ei a fost adus un consilier local PNL. Acesta condusese spitalul din Sighetul Marmației, dar tot printr-o decizie politică, pe vremea când primăria acestui oraș aparținea liberalilor. La Câmpeni, șef peste spitalul local a ajuns un șef de restaurant. Cea mai ridicolă situație a fost în Neamț, unde ministrul Sănătății a adus în fruntea spitalului județean un patron al unei firme de pompe funebre, dându-i astfel ocazia unui penal pesedist trimis în judecată de DNA, Ionel Arsene, să dea lecții de etică.

Deci, dincolo de faptul că propriile fapte îl contrazic, ceea ce propune acum ministrul liberal al Sănătății este incorect: controlul asupra spitalelor să revină la centru, ministerului, după ce, acum circa zece ani, ele trecuseră în subordinea autorităților locale.

PNL ar trebui, deci, să caute soluții liberale pentru sistemul de sănătate, în loc să vânture iluzia statului-tătuc, nu prea departe de credința lui Ion Iliescu, care ne spunea că e bun comunismul, doar Ceaușescu era rău. Un detaliu tehnic: sunt peste 300 de spitale de stat în România. Ca să formezi manageri buni pentru acestea, plus pentru direcțiile județene de sănătate și pentru casele de asigurări, vor trece ani întregi". Continuarea pe newsweek.ro.

 

Groparii Justiţiei au început să arunce vina unii pe alţii. Culisele negocierilor dintre Dragnea, Dăncilă şi Toader (Adevărul)

 

La un an de la încarcerarea lui Liviu Dragnea, fostul ministru al Justiţiei Tudorel Toader a dezvăluit presiunile făcute de fostul lider PSD pentru a scăpa de puşcărie. Însă e un adevăr spus doar pe jumătate: toţi liderii care au sprijinit asaltul PSD au avut grijă, strategic, să ocolească secvenţele care-i incriminau moral, politic şi juridic. „Adevărul” întregeşte tabloul amnistiei şi graţierii cu informaţii esenţiale de culise.

La început a fost Ordonanţa 13: prima încercare a liderului PSD Liviu Dragnea de a evita puşcăria. Însă sute de mii de oameni ieşiţi în stradă au blocat intenţia Guvernului Grindeanu de a elibera infractorii. A căzut un singur cap: ministrul Justiţiei, Florin Iordache, unul dintre apropiaţii lui Liviu Dragnea. În acel context tensionat, liderii coaliţiei de guvernare PSD-ALDE au căutat un ministru tehnocrat, dar în acelaşi timp maleabil. Soluţia: Tudorel Toader, fost judecător CCR, rector al Universităţii din Iaşi.

Surse social-democrate, aflate la cel moment în Guvern, susţin că Liviu Dragnea i-a cerut din start lui Toader patru lucruri: amnistie, graţiere, revocarea Laurei Codruţa Kovesi (procuror-şef DNA) şi îndepărtarea lui Augustin Lazar (procuror general). „Acestea au fost condiţiile pe care Tudorel Toader şi le-a asumat pentru a fi ministru. Acum pozează în erou, dar a ştiut de la bun început ce aşteptări are Dragnea. În partid, toţi îşi frecau mâinile că vine profesorul Tudorel, care are credibilitate, şi le rezolvă problemele penale”, susţin sursle citate.

Până la urmă, Tudorel Toader a refuzat să-şi asume proiectele băgate pe gât de PSD. A fost mazilit, pentru că timpul nu mai avea răbdare cu Liviu Dragnea. Era deja primăvară, cu o lună înainte de condamnare. ”Toader nu a vrut să-şi compromită cariera. Ştia că dacă-l salvează pe Dragnea nu mai poate fi rector al Universităţii din Iaşi, postul pe care l-a recuperat ulterior. Însă el şi Toni Greblă, fostul secretar general al guvernului, au fost cei mai toxici membri ai guvernelor PSD”, susţin surse din Ministerul Justiţiei. Integral în „Adevărul”.

 

După 9 ani, linia turistică Bucharest City Tour nu va funcționa în 2020 (Libertatea)

 

Noul sezon al Bucharest City Tour trebuia să pornească la drum de ieri, 1 iunie, dar autobuzele au rămas în garaje. Societatea de Transport Bucureşti a decis ca linia să nu funcționeze deloc în acest an, din cauza coronavirusului.

Așteptată cu sufletul la gură de bucureșteni, dar și considerată o atracție importantă pentru străinii care ajungeau în capitala României, linia turistică nu va funcționa deloc în acest an. Autobuzele au fost băgate în garaje pe 1 noiembrie 2019, la finalul sezonului trecut, și vor rămâne acolo până pe 1 iunie 2021! Decizia a fost luată de conducerea STB, dar nu a fost încă anunțată oficial. În schimb, angajații societății au lipit pe traseul autobuzului mesaje cu anunțul suspendării liniei.

 

 

 

 

Revista presei românești - 3 iunie 2020