Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Bulibăşeala autorităţilor a întins la maximum nervii părinţilor şi ai elevilor (Adevărul)

clasa.jpg

Reprezentanţii elevilor, părinţii şi experţi în educaţie atrag atenţia că în sistemul de educaţie domneşte haosul.
Reprezentanţii elevilor, părinţii şi experţi în educaţie atrag atenţia că în sistemul de educaţie domneşte haosul.
Image source: 
Pixabay (ilustrație)

25 de răspunsuri pe care părinții le așteaptă la început de an școlar (Libertatea) - Școală versus pandemie. Fără panică! (România Liberă)

Bulibăşeala autorităţilor a întins la maximum nervii părinţilor şi ai elevilor (Adevărul)

S-au luat toate măsurile necesare şi şcolile sunt pregătite să-şi primească elevii astăzi, dădea asigurări, zilele trecute, ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Realitatea s-a dovedit a fi însă extrem de fluidă. Cu doar o zi înainte de debutul anului şcolar, în Bucureşti, Comitetul Municipal pentru Situaţii de Urgenţă s-a reunit pentru a schimba modalitatea de începere a cursurilor în mai multe unităţi şcolare. Astfel, Şcoala nr. 156 ar urma să organizeze cursuri în sistem hibrid şi nu doar online cum era propunerea iniţială, alte şcoli din Sectorul 5 urmând să treacă la sistemul online de învăţare din pricină că nu s-au terminat lucrările de renovare. În plus, la Şcoala Centrală şi la o grădiniţă ar fi apărut cazuri de COVID-19. În urma videoconferinţei pe care a avut-o ieri cu inspectorii şcolari generali, Anisie a spus că 21.423 unităţi şcolare vor începe cursurile în scenariul verde, 4.915 în scenariul galben şi 263 în scenariul roşu. Totodată, 106 cadre didactice erau ieri spitalizate în urma infecţiei cu COVID-19, 293 erau în carantină şi vor să susţină cursurile online şi 91 sunt în concediu medical.

Reprezentanţii elevilor şi experţi în educaţie apreciază că în sistemul de educaţie domneşte brambureala. „E haos. Pentru că, în ciuda metodologiei pentru învăţământul online, toată lumea e complet dezorientată şi descoperită. Din toate punctele de vedere: al infrastructurii, în primul rând. Sunt circa 900.000 de copii care nu au astfel de resurse şi nu poţi să consideri un telefon ca fiind o resursă în care să stai cu ochii în el, şapte ore pe zi. Să fim serioşi! Ce vor ei în scenariul galben – să transmită live lecţiile profesorului, nu se poate. Pentru asta trebuie să ai o cameră specială de luat vederi pe care ei nu o au, care să se poată focaliza pe tablă sau pe hartă, nu cred că se pot descurca cu elevii care trebuie să stea acasă, nu le poate verifica nimeni prezenţa. Ar trebui ca profesorul să aibă un asistent care să se ocupe de partea tehnică şi să facă prezenţa. Profesorul se află la tablă şi predă. Cine să se ocupe de toată această tehnică?”, este de părere profesorul Ştefan Vlaston, expert în educaţie.

Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, CNE, afirmă că elevii sunt la rândul lor nemulţumiţi de deciziile autorităţilor care se schimbă pe ultima sută de metri. ”Având în vedere faptul că sistemul de transmisiune live nu este pus la punct în multe dintre unităţile de învăţământ, este imperios ca lecţiile să fie înregistrate, astfel încât acestea să poată fi accesate atât de elevii care nu sunt prezenţi fizic la şcoală, cât şi de cei care îşi doresc să revină asupra anumitor conţinuturi”, au cerut elevii.

 

25 de răspunsuri pe care părinții le așteaptă la început de an școlar (Libertatea)

Într-o multitudine de incertitudini, Libertatea lămurește problemele legate de anul școlar care debutează astăzi. Ce obligații are părintele, ce intră în grija școlii și ce trebuie rezolvat de autorități, într-un ghid publicat în ziar.

Aflați astfel că elevii trebuie să își aducă mască de acasă; că părinții nu primesc amendă dacă nu-și duc copiii la școală, levii care lipsesc nemotivat vor primi absențe; și că angajatorii sunt obligați să îi lase să lucreze de acasă pe părinții copiilor care fac școală exclusiv online și care nu au împlinit încă 12 ani.

Cât de îngrijorați să fie părinții la redeschiderea școlii?

Deşi toţi copiii se pot infecta cu virusul care cauzează COVID-19, aceştia nu se îmbolnăvesc la fel de des precum adulţii. Cei mai mulţi copii nu au simptome sau au simptome uşoare, ca la o răceală banală.

Mai puţin de 5% din totalul cazurilor de COVID-19 raportate în UE/SEE şi Marea Britanie sunt copii (0-18 ani), arată un raport publicat luna trecută de Centrul european pentru prevenţia şi controlul bolilor. Iar metaanalizele de până în prezent, pe plan mondial, spun că între 2,5% şi 5% dintre cazurile pediatrice sunt infecţii severe sau critice.

Mai citiți în Libertatea despre temerile educatorilor. Din cei 220.000 de dascăli, 50.000 au peste 60 de ani și suportă riscuri mari dacă vor lua virusul, susțin sindicatele de profil.



 

Școală versus pandemie. Fără panică! (România Liberă)

Vrem sau nu, școala începe, iar anul acesta miza este mai mare ca în alți ani pentru că pandemia pune în pericol succesiunea pașilor firești în viață. O întrerupere poate costa o generație! O școală slabă – de asemenea. Nu spun că școala românească este ideală, dar dacă presiunea pandemiei se va resimți în procesul de învățământ mai puternic decât putem noi gestiona situația, riscăm costuri extrem de mari. Costuri la toate nivelurile de educație, atrage atenția prof. univ. dr. Alexandru Vlad Ciurea.

Anul școlar trebuie să înceapă, compromisurile pe care suntem nevoiți să le facem în fața pandemiei sunt suficiente, nu este nevoie să ne batem unii cu alții. Școala în pandemie trebuie să fie un model de solidaritate, nu încă un motiv de vrajbă, mai scrie reputatul neurochirurg.

Integral în România Liberă.