
Presa românească
De ce temporizează Iohannis în jocul dintre Orban și Barna (Adevărul)
ion-m-ionita_6.jpg

De ce temporizează Iohannis în jocul dintre Orban și Barna (Adevărul)
Președintele Iohanis i-a ascultat pe reprezentanții partidelor parlamentare și a luat decizia de a nu face, deocamdată, nominalizarea pentru funcția de premier. E clar că în evaluarea președintelui, Florin Cîțu nu are capacitatea de a strânge o majoritate, cum nu ar avea niciun alt candidat din partea celorlalte partide aflate acum în negocieri.
Ce înseamnă temporizarea la care apelat președintele Iohanis? În primul rând, recunoașterea unei stări de fapt, discuțiile pentru formarea unei majorități PNL-USRPLUS-UDMR sunt blocate din cauza divergențelor privind atribuirea funcției de președinte al Camerei Deputaților .
Este crucial acest post? Răspunsul este NU. Puterea sa este simbolică.
Problema este personală. Ludovic Orban nu mai candidează pentru funcția de premier și crede că își va păstra postul de președinte al PNL doar dacă va deține o funcție simbolică de putere în parlament.
Același lucru pentru Dan Barna, în USR.
Ambii își doresc rezolvarea unei probleme care ține de cariera lor politică, angajând partidele pe care le conduc într-o fundătură a negocierilor.
Deși au spus că încep negocierile cu gândul la programul de guvernare și nu la funcții, realitatea arată că tocmai dezacordul privind funcțiile a cântărit mai greu decât programul de guvernare care înseamnă, de fapt, planul de scoatere a României din criză.
Președintele Iohanis își păstrează hotărârea decisivă, nominalizarea candidatului pentru funcția de premier, dar nu va mai avea mult timp la dispoziție, scrie jurnalistul Ion M. Ioniță. Integral în Adevărul.
Ce ne arată trenul Gara de Nord - Aeroport despre cum știe România să facă lucrări importante de infrastructură (HotNews)
Duminică au început să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.
Proiectul de 100 milioane euro a constat, în mare, în construcția a 3 km noi de cale ferată, în dublarea 8 km, în construirea unui viaduct peste DN 1 și a gării de la Terminalul 1. Dacă judecăm comparând cu ce se investea în calea ferată acum câteva decenii, proiectul este o glumă, dacă judecăm după ce s-a făcut în ultimii 20 de ani putem spune că este o realizare.
Părțile bune sunt că Bucureștiul are în sfârșit gară la aeroport și că 36 de perechi de trenuri prind pe unele porțiuni chiar și 100 km/h, în timp ce viteza medie este 50 - 60 km/h.
Proiectul spune multe despre cum abordează România lucrările importante, fiindcă ne mișcăm greu, nu gândim pe termen lung și facem lucrurile pe ideea ”las că merge și-așa”.
Linia nouă către aeroport nu este electrificată, deci pot merge doar trenuri diesel, iar acei 2,9 km făcuți acum sunt linie simplă care se bifurcă doar la intrarea în gară. Europa a electrificat masiv și are trenuri noi, România nu este în stare să cumpere trenuri noi, fiindcă licitațiile ”cad” una după alta.
Pandemia a sters 5 mld. euro din industria locală (Ziarul Financiar)
Cele şapte săptămâni fără producţie la Dacia şi Ford, alături de activitatea puternic afectată a fabricilor de componente auto au dus la o scădere de 15% a cifrei de afaceri a industriei locale.
Scăderea din acest an vine după un 2019 în care businessul întregii industrii urca cu 5%.
Incepe Programul Rabla pentru Electrocasnice. Cel mai mare voucher este de 500 de lei, pentru laptopuri (Ziare.com)
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor lanseaza marti, prin Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), Programul Rabla pentru Electrocasnice dedicat persoanelor fizice, bugetul alocat in acest an fiind de 40 milioane lei, dublu față de 2018.
Suma va permite utilarea caselor, a cel putin 100.000 de romani, cu aparate electrocasnice de ultima generatie care vor respecta mediul si care vor reduce factura de plata pentru curentul electric, a declarat ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Mircea Fechet.
Incepand cu ora 12.00, toti cei interesati se pot inscrie in Programul Rabla pentru Electrocasnice, in aplicatia informatica disponibila pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM) si la sectiunea programului.
Dupa publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, in maximum 15 zile, solicitantii se vor prezenta la unul dintre comerciantii validati, de unde vor achizitiona echipamentul dorit.
“Voi dovedi că e nevinovat!” (Gazeta Sporturilor)
Ziarul sportiv publică interviul exclusiv cu avocatul spaniol Josep Vandellos, care îl va apăra pe Sebastian Colțescu în cazul în care se va deschide o procedură disciplinară împotriva arbitrului oltean: “E o situație fără precedent și o să încerc să le explic contextul celor care vor judeca evenimentele de la Paris”.