Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cum arată interesul pentru vaccinare, măsurat după prima doză (Ziarul Financiar)

Editorii de Curtea Veche vs Dana Budeanu sau pilda trollului trollat: „Am vrut să arătăm că nu trebuie să ne lăsăm intimidați” (Republica) - Fața nevăzută a instituției care ar trebui să aibă grijă de copii: agresiuni sexuale și trafic de minori (Libertatea) - O minciună cât o țară. Adevărul din spatele „celei mai mari campanii de împădurire” (Recorder) - Un câștig pentru Radioul Public, o nouă catastrofă pentru TVR. Independenta de la PNL (SpotMedia) - Rețeaua de AUR. Partidul plătește Facebook pentru a-și amplifica mesajele sub identități false (PressOne)

Cum arată interesul pentru vaccinare, măsurat după prima doză. În ciuda optimistului guvernului, numărul persoanelor vaccinate zilnic cu prima doză a scăzut cu 20% în mai faţă de aprilie (Ziarul Financiar)

Ziarul Financiar a adunat datele oferite de autorităţi din care reiese un interes în scădere pentru vaccinarea cu prima doză, un indicator important pentru a arăta apetitul oamenilor pentru imunizarea în faţa noului virus. Astfel, cel mai mare nivel din 15 ianuarie până acum a fost înregistrat la 21 aprilie, când peste 63.000 oameni au primit prima doză de vaccin. În zilele următoare – 23 şi 24 aprilie, care au corespuns cu maratonul de vaccinare de la Timişoara, nivelul s-a apropiat de recordul de 63.000 de oameni, însă în perioada următoare se observă o scădere semnificativă, chiar la jumătate faţă de nivelul record înregistrat.

În ultima săptămână, cel mai ridicat nivel de vaccinare cu prima doză a fost de 50.000 de persoane, adică cu 20% mai puţin faţă de nivelul maxim de vaccinare la care a ajuns România până acum. În această perioadă a fost organizat şi un maraton de vaccinare la Bucureşti, în care oamenii au putut să vină direct pentru a se vaccina cu Pfizer. În plus, la nivel naţional sunt organizate centre drive-thru unde oamenii pot veni fără programare în platforma naţională.

 

Editorii de Curtea Veche vs Dana Budeanu sau pilda trollului trollat: „Am vrut să arătăm că nu trebuie să ne lăsăm intimidați” (Republica)

După un anunț de încurajare a vaccinării făcut de Curtea Veche Publishing, Dana Budeanu a scris, într-o postare încheiată cu „FĂTĂLĂILOR! MARȘ!”, că nu va mai cumpăra, în viața ei, nicio carte a editurii și nimic de la lanțul de librării Diverta.

Ca reacție la acest atac, editura a decis să „trolleze” trollul, iar mesajul său amuzant, scris cu litere mari, în stilul Danei Budeanu, a devenit în scurt timp viral.

„Ne pare rău că am pierdut un cititor

De fiecare dată când unul dintre voi pleacă din comunitate, o luăm foarte în serios. @danajustlove (și orice alt membru care pleacă cu ea), o să ne lipsiți.

PENTRU ĂȘTIA CARE RĂMÂN

NU UITAȚI, FĂTĂLĂILOR ȘI AMEȚITELOR, CĂ PERSOANELE VACCINATE ÎNTRE 7-16 CU PRIMA DOZĂ POT MERGE ÎN ORICE MAGAZIN @divertaro DIN BUCUREȘTI SĂ-ȘI ALEAGĂ O CARTE MOCANGEALĂ”, este mesajul de pe pagina de Instagram a Curtea Veche Publishing.

Republica a vorbit cu Barna Nemethi, CEO al Curtea Veche Publishing, despre cum gestionează o editură o posibilă criză de comunicare atunci când este atacată de un troll cu notorietate, dar și despre motivele pentru care a decis să se implice în campania de susținere a vaccinării.

Dezinformarea câștigă teren din cauza faptului că nu citim destul, crede Barna Nemethi.

 

Fața nevăzută a instituției care ar trebui să aibă grijă de copii: agresiuni sexuale și trafic de minori (Libertatea)

În jumătate dintre direcțiile de asistență socială și protecția copilului (DGASPC-uri) din întreaga țară au fost înregistrate sesizări pentru fapte de violență sexuală în perioada 2005-2020, în care agresorii erau angajați ai instituției, iar victimele erau minori și persoane cu dizabilități din centre sau minori aflați în asistență maternală. Din peste 40 de angajați acuzați de astfel de fapte, opt au primit pedeapsa cu închisoarea.

Pe larg, în Libertatea.

 

O minciună cât o țară. Adevărul din spatele „celei mai mari campanii de împădurire” (Recorder)

Suntem țara în care pădurile sunt decimate de tăieri ilegale și în care politicienii se prefac că le plantează la loc, doar ca să dea bine la electorat.

În 2008, Parlamentul vota o lege prin care statul era obligat să împădurească 2 milioane de hectare de teren până în anul 2035. România încerca, astfel, să recupereze decalajul față de celelalte țări din Uniunea Europeană, unde media suprafeței împădurite este de 38%. Noi aveam doar 29% și eram la coada clasamentului.

Tot acolo suntem și acum, după 12 ani în care toate guvernele trecute pe la conducerea țării au tratat campaniile de împădurire doar ca pe niște instrumente de PR.

Apogeul a fost atins anul trecut, când Costel Alexe, pe atunci ministru al Mediului, a lansat campania „O pădure cât o țară”, sub înaltul patronaj al președintelui Klaus Iohannis. A fost declarată „cea mai mare campanie de împădurire din ultimii zece ani” și s-au pregătit spoturi publicitare și acțiuni de plantare în care cei mai importanți politicieni ai țării s-au lăsat filmați și fotografiați cu cazmaua în mână.

Echipa Recorder a căutat în evidențele statului cifrele reale și a mers pe teren în mai multe județe să vadă cum se prezintă situația dincolo de acțiunile de campanie. A descoperit că „cea mai mare campanie de împăduriri din ultimii zece ani” a fost, de fapt, cea mai slabă campanie de împăduriri din ultimul deceniu.

O minciună cât o țară, girată de la vârful Guvernului și aflată sub înaltul patronaj al președintelui.

 

Un câștig pentru Radioul Public, o nouă catastrofă pentru TVR. Independenta de la PNL (SpotMedia)

Doinea Gradea și Georgică Severin nu au fost accidente în istoria Televizunii, respectiv a Radioului public. Au fost exact genul de personaje vasale politic care au prestat doar motivul numirii lor, scrie Ioana Ene Dogioiu.

Au fost demiși, ceea ce e o veste bună, pentru felul în care au înțeles să își îndeplinească mandatul. Dar tocmai pentru că nu au fost accidente, cea mai importantă nu era demiterea, ci semnalul că tradiția care a adus cel puțin TVR la un record negativ și sub aspectul calității producțiilor, și sub cel al audiențelor, adică la irelevanță, va fi întreruptă.

Primul pas ar fi fost alegerea corectă a unor noi șefi, fie ei și interimari.

În cazul Radioului, este un obiectiv îndeplinit. Liviu Popescu, propus de USR-PLUS, este un profesionist autentic, cu școală BBC. Este integru, tenace, știe meserie.

Dar are și avantajul că la un moment dat s-a desprins de presă și a lucrat în mediul de afaceri, știe ce înseamnă managementul, știe cum trebuie să arate un criteriu de performanță.

Singura mea rezervă este măsura în care vă rezista la impactul cu o instituție atât de anchilozată care îl va trata inevitabil nu doar ca pe un corp străin, ci și ca pe un potențial pericol.

În cazul TVR însă, PNL nu s-a putut abține de la o alegere în exact linia tradițională – omul nostru. Calitate mai importantă decât orice criteriu de competență profesională sau managerială.

Înțeleg că pe dna Ramona Săseanu o recomandă adversitatea totală cu PSD din activitatea de la TVR Craiova.

Adversitatea a fost dusă până la incidentul din 2020, când a postat pe Facebook un pretins sondaj IMAS favorabil candiatului PNL la primăria Craiovei, care sondaj însă nu exista, deci fake–news.

Eu aș zice că exact asta nu o recomandă. Cred cu tărie că un jurnalist nu are voie să fie în adversitate cu un partid anume, oricum s-ar numi el. Nici nu mai discut despre susținerea vreunui partid. El trebuie să fie un cenzor al puterii, orice culoare ar avea ea, și un apărător al principiilor în fața oricui.

Integral, pe SpotMedia.

 

Rețeaua de AUR. Partidul plătește Facebook pentru a-și amplifica mesajele sub identități false (PressOne)

O rețea de cel puțin șapte site-uri și pagini de Facebook care se prezintă publicului drept „publicații independente” sau neafiliate politic sunt, în realitate, coordonate cu partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR).

Toate paginile de Facebook identificate de PressOne ca făcând parte din această rețea plătesc bani către Facebook pentru a-și crește artificial audiența pentru conținutul propagandistic, informațiile false și declarațiile extremiste pe care le publică.

PressOne a verificat entitățile care plătesc publicitate către Facebook pentru a crește audiența acestor pagini. O parte sunt înregistrate chiar la sediul social al AUR, pe strada Geneva din localitatea Tunari, în județul Ilfov.

 

 
Revista presei românești - 12 mai 2021