Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cum au fost jefuiți bucureștenii de 7 milioane de euro (Buletin de București)

Site-ul a aflat cum de la înființare și până în prezent Compania Municipală Managementul Transportului București a funcționat doar din împrumuturi.

În aprilie 2017, ia naștere din inițiativa Gabrielei Firea, edil al Capitalei la acea vreme, și cu votul consilierilor generali, Compania Municipală Managementul Transportului București. 4 ani și 3 luni mai târziu, același CGMB decide desființarea și lichidarea companiei, care lasă o gaură în buzunarul bucureștenilor de aproximativ 7 milioane de euro.

Dezastrul financiar de la Compania Municipală Managementul Transportului reiese clar din cifrele care apar în rapoartele anuale ale Consiliului de Administrație și în bilanțurile depuse la Ministerul de Finanțe.

Compania a trăit practic, timp de 4 ani, aproape exclusiv din cele 16,5 milioane de lei care au plecat din visteria generală a Capitalei către Compania Municipală Managementul Transportului în contul capitalului subscris. Mai mult, banii bucureștenilor au susținut o afacere care a produs pierderi totale de 14,6 milioane de lei dar unde salariile cu care erau răsplătiți salariații și membrii conducerii erau generoase. S-au plătit chiar și ore suplimentare. Și nu sunt doar pierderi, bilanțul contabil la 31.12.2020 arată că datoriile companiei se ridică la 3,3 milioane de lei.

Alegeri parlamentare în Republica Moldova: pro-europenii au prima șansă la victorie, dar e nesigur dacă vor obține majoritatea (Libertatea)

Ultimul sondaj dat publicității a estimat că în viitorul Legislativ, care are un total de 101 mandate, ar accede doar trei formaţiuni. Conform acestui sondaj, Acțiune și Solidaritate fondat de Maia Sandu este creditat cu 43% din voturi, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor cu 33%, iar Partidul „ȘOR”, cu aproape 8%. Un alt sondaj, al Asociației Sociologilor și Demografilor, dat publicității în aceeași zi, a estimat că în Parlament ar intra încă un partid – Platforma „DA”. În schimb, acest sondaj a estimat că diferența dintre PAS (creditat cu 37,4%) și Blocul Comuniștilor și Socialiștilor (37,1%) este mult mai mică. Pentru pro-europeni, un sprijin important va veni de la diaspora moldovenească din Europa, așa cum s-a întâmplat și la scrutinul prezidențial de anul trecut.

Parcarea la Mamaia costă cât la Monte Carlo (Adevărul)

O zi de parcare vă scoate din buzunar cât o noapte de cazare. Criza de locuri de parcare din staţiunile româneşti de la Marea Neagră este completată mai nou şi de nişte tarife de parcare exorbitante, care se întrec cu cele din zona centrală a unor faimoase metropole europene. 4 lei/oră. Calculele arată că o familie care stă la mare cinci zile va plăti doar pentru parcare aproximativ 470 de lei, iar o vacanţă de o săptămână duce costul la 658 de lei.

O echipă de cercetători de la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca avertizează că reabilitarea termică a clădirilor, finanțată de autorități, va contribui la creșterea nivelului de radon din clădiri, punând în pericol copiii și angajații care își petrec jumătate din zi în aceste spații. Radio Europa Liberă scrie ca situația este cu atât mai critică întrucât nu este cunoscut care sunt clădirile cele mai afectate, unde este nivelul de radon cel mai ridicat și care sunt clădirile care ar trebuie să beneficieze de remedieri imediate. Monitorizările nu sunt întreținute suficient de des de autorități, spun cercetătorii.

Electricienii, instalatorii, grădinarii, șoferii personali şi îngrijitorii care muncesc cu ziua și sunt plătiți la negru vor fi impozitați (Digi24)

Asta vrea Ministerul Muncii, care pregătește o lege care să fiscalizeze muncile domestice anunță Digi24. Asta prevede un proiect de lege asumat de guvern prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă și trimis la Comisia Europeană. Practic, mecanismul va funcționa așa: oricine are nevoie de un electrician care să îi repare o priză, sau de cineva care să îi tundă gazonul sau să îi facă curățenie în casă va trebui, mai întâi, să meargă la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Vizita este inevitabilă pentru că nu va mai plăti omul direct, ci va cumpăra tichete pe care le va folosi ca să-l răsplătească pe cel care i-a prestat serviciile. Apoi, zilierul va merge cu tichetele respective tot la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru a-și lua banii pe ele. Acest lucru va veni la pachet cu o creștere inevitabilă a prețurilor pentru aceste servicii.